اولویت های کمیته ملی پارالمپیک مشخص شد

کمیته ملی پارالمپیک بعد از بازی‌های ریو ۲۰۱۶ برنامه چهار ساله کاری جدیدی را تدوین خواهد کرد که بر اساس آن حضور در چهار رویداد بین المللی اصلي در اولويت کاری این کمیته قرار خواهد گرفت.

اولویت های کمیته ملی پارالمپیک مشخص شدبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از اتمام هر یک از ادوار بازی های پارالمپیک، برنامه ای از سوی کمیته ملی پارالمپیک و برای چهار سال آتی این کمیته تدوین می شود. در این برنامه که به دوره آتی بازی های زمستاني و تابستاني پارالمپیک ختم می شود، اولویت های کاری کمیته ملی پارالمپیک طی چهار سال پیش رو ترسیم و تدوین خواهد شد تا برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها براساس آن صورت بگیرد.

بر این اساس بازي‌هاي پارالمپیک ۲۰۱۶ که شهریورماه امسال در ریو دو ژانیرو برزیل برگزار می شود، پایان برنامه‌ای است که اجرای آن چهار سال پیش و پس از پارالمپیک لندن در دستور کار  این کمیته قرار گرفت. 

مسعود اشرفی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک، در این باره گفت: طراحی کامل این برنامه چهارساله درحال حاضر شروع و بعد از اتمام بازی های ریو  پيگيري خواهد شد اما آنچه مسلم است حضور در چهار رویداد در رده هاي سنی جوانان و بزرگسالان اولویت‌های کاری این برنامه چهار ساله  و حضور در مسابقات جهاني و منطقه اي جهت اخذ سهميه ورودي به بازيهاي ۲۰۱۸ زمستاني و  ۲۰۲۰ تابستاني خواهد بود.

وی این اولویت ها را برشمرد و گفت: بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی، بازی های پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ پيونگ چنگ که بعد از المپیک زمستانی در کره جنوبی برگزار می شود دو رویدادی است که جزو اولویت های چهار سال آینده قرار دارند. همچنین بازی های آسیایی جوانان دیگر اولویت مورد نظر است که البته هنوز محل دقیق آن و اینکه سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۹ میلادی برگزار می شود، مشخص نیست. ایران با حضور در بازی های ۲۰۰۹ توکیو و ۲۰۱۳ کوالالامپور تجربه حضور در این بازی‌ها را دارد.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک تاکید کرد: بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توكيو چهارمین اولویت کاری کمیته ملی پارالمپیک در پايان چهار سال آینده خواهد بود.

همچنين توجه به مباحث ارتقاء سطح آموزش در ميان ورزشكاران، كارشناسان اعم از داوران، مربيان، كلاسبندان، عوامل فني و بدنه پرسنلي كميته نيز پس از بازيهاي ريو ۲۰۱۶ و تا پايان سال ۱۳۹۶ به عنوان يك ضرورت و نياز واقعي از اهميت ويژه‌اي برخوردار خواهد بود.

برگزاري مراسم روز و هفته پارالمپيك در مهرماه سال جاري از برنامه‌هاي ديگر اين كميته است كه با همكاري و مشاركت سازمان‌ها و نهادهاي مختلف در سراسر كشور و خصوصاً با مشاركت آموزش و پرورش استثنايي و سازمان بهزيستي به عنوان دو متولي اصلي جامعه هدف اين كميته مورد توجه قرار دارد.

اشرفی همچنین گفت که قطعا برنامه ریزی ها و تلاش ها در این راستا خواهد بود که ورزشکاران و کاروان های اعزامی به هر یک از بازی ها بتوانند عملکردی بهتر از دوره قبل به لحاظ كمي و كيفي داشته باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار