زاهدان؛

هامون تنها نیست

نماینده مقیم سازمان ملل در ایران گفت: امروز همه ما اینجا جمع شدیم تا بگوییم هامون تنها نیست و برنامه هایی برای احیای این تالاب در جوامع بین المللی مطرح است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از زاهدان ؛ گری لوئیس در آیین ثبت ذخیره گاه زیستکره هامون در زابل افزود: سازمان ملل خود را متعهد می داند در راه احیای تالاب هامون قدم های اساسی بردارد. 
وی ادامه داد: ثبت ذخیره گاه تالاب بین المللی هامون برای دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران دستاورد خوبی است و به تبع آن وظایف ایران را برای دست یابی به چگونگی چرخه پایدار آن را بیشتر می کند. 

وی گفت: سالهاست که آب در هامون سیستان وجود ندارد و تمام جوامع بین المللی از این موضوع نگران هستند. 

وی ادامه داد: سال گذشته در بازدیدی که از هامون انجام شد کاملا این تالاب خشک شده بود و تبعات بسیار زیادی بر سلامت مردم به ویژه از لحاظ وزش توفان شن و گردوخاک داشت که سبب بسیاری از بیماریهای عفونی و سل در این منطقه شده است. 

نماینده سازمان ملل در ایران تصریح کرد: همه ما باید تالاب بین المللی هامون را که هر 2 کشور ایران و افغانستان و حتی کل جوامع بشری از آن بهره مند می شوند، نجات دهیم البته کاری سختی است اما غیر ممکن نیست. 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تلاش های زیادی برای احیای تالاب هامون انجام می دهد شاید تمام این تلاشها دیده نشود اما من به این موضوع اعتقاد دارم و ما هم در سازمان ملل تلاش می کنیم تا این اتفاق بیفتد. 

لوئیس گفت: اهمیت این تالاب به اندازه ای است که کمک های بین المللی را به این منطقه جذب می کند. 

وی تصریح کرد: هفته قبل در سوئیس در یک سخنرانی بین المللی 10 دقیقه به من وقت داده بودند که پنج دقیقه صحبت ها مختص به تالاب هامون و اتفاقات در آن بود که برای حاضران تشریح کردم.

انتهای پیام/س-پ
برچسب ها: هامون ، تنها ، نیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار