تنها دو ماه دیگر فرصت دارید ویندوز 10 را رایگان دانلود کنید

کاربرانی که هنوز ویندوز 10 را دانلود نکرده‌اند فقط دو ماه برای این کار فرصت دارند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛شرکت مایکروسافت پس از عرضۀ نسخۀ نهایی ویندوز 10 اعلام کرد کاربران می‌توانند تا یک سال به‌طور رایگان این نسخه را دانلود کنند.

 

دو ماه دیگر فرصت دارید ویندوز 10 را رایگان دانلود کنید/ در حال کار

با توجه به اینکه نسخۀ 10 در 19 جولای 2015 (29 مرداد 1394) عرضه شد، حدود دوماه دیگر فرصت دارید ویندوزتان را رایگان به نسخۀ 10 ارتقا دهید. چنانچه پس از این یک سال تصمیم به این کار گرفتید باید بابت آن پول بپردازید. نکتۀ دیگر اینکه نسخه‌های غیرقانونی ویندوز مشمول این طرح نمی‌شوند. گفتنی است؛ کارشناسان معتقدند تنها دلیل مایکروسافت برای فراهم کردن امکان دانلود رایگان ویندوز 10 جذب مخاطب بوده است. 


چگونه سیستممان را به ویندوز 10 ارتقا دهیم؟

برای این کار ابتدا باید به‌روزرسانیِ ویندوز 10 را رزرو کرده باشید. رزرو به‌روزرسانی به این شکل انجام می‌شود:

1. در مرحلۀ اول، آخرین آپدیت های ویندوز را  روی سیستم خود نصب کنید.

2. در ویندوز ۸ باید از مسیر Windows key+C > Settings > Change PC Settings این مرحله را انجام دهید.

3. روی گزینه Update and recovery  در ستون سمت چپ کلیک کنید و سپس روی گزینه دانلود یا install برای آپدیت سیستم خود کلیک کنید.

4. در ویندوز ۷ از طریق منوی start کلمه update را در قسمت جستجو تایپ کنید و بر روی Windows Update کلیک کنید.

5. در ستون سمت چپ گزینه Check for updates  را کلیک کنید. حالا تمام آپدیت ها را انتخاب و گزینه Install updates را کلیک کنید.

6. بعد از نصب آپدیت‌ها باید اپلیکیشن Get Windows 10 ، بر روی سیستم شما نصب شده باشد. با کمک این اپلیکیشن یک کپی از ویندوز۱۰ را برای خود رزرو می کنید. 


نحوه رزرو:


1. روی آیکون Windows در system tray کلیک کنید.

2. روی گزینه Reserve your free upgrade کلیک کنید.

3. ایمیل خود را برای دریافت تایید رزروتان وارد کنید.

4. اکنون پیامی دریافت خواهید کرد که اطلاع می‌دهد به‌روزرسانی شما رزرو شده است. قسمت پایین سمت چپ همین بخش گزینه Cancel reservation وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید نسبت به لغو رزرو خود اقدام کنید.

پس از رزرو می‌توانید مراحل به‌روزرسانی را به این ترتیب انجام دهید:

1. ابتدا به مسیر "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download” بروید. البته اگر ویندوزتان در درایوی به جز درایو "C” نصب شده‌ است، مسلما به جای "C” باید حرف مربوط به آن درایو را در مسیر جاگذاری کنید. حالا با خیال راحت هر فایلی که در این پوشه وجود دارد را پاک کنید.

2. دکمه ویندوز را فشار داده و عبارت "Windows Update” را تایپ و آن را باز کنید.

3. باز هم دکمه ویندوز را فشار دهید و این بار عبارت "cmd” را بنویسید، اما به جای اینکه آن را با کلیک کردن باز کنید، روی آن راست‌ کلیک کرده و "Run as administrator” را انتخاب کنید.

4. در پنجره Command Prompt عبارت "wuauclt.exe /updatenow” را بنویسید ولی آن را هنوز ارسال نکنید و Enter را فشار ندهید. این عبارت به Windows Update دستور خواهد داد که بروزرسانی را آغاز کند.

5. به صفحه Windows Update برگردید و از کادر سمت چپ "Check for updates” را انتخاب کنید. حالا باید ببینید که نوشته شده "Checking for updates…”.

6. در این لحظه دوباره به پنجره Command Prompt برگشته و حالا عبارتی که از قبل نوشته بودید را با فشردن کلید Enter کیبورد، ارسال کنید.

7. خواهید دید که Windows Update دانلود ویندوز 10 را آغاز خواهد کرد. بعد از اینکه دانلود تمام شد و قبل از نصب ویندوز جدید، حتما از اطلاعات ضروری خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.


گزارش از زهرا زادفرج


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار