پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز همزمان با سراسر کشور در تبریز آغاز بکار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: بیش از 100 فیلم منتخب راه یافته به پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز به مدت یک هفته به صورت رایگان برای عموم علاقمندان، اکران می شود.

قاسمی افزود: این جشنواره با هدف فرهنگ سازی و افزایش آگاهی مردم و زمینه ارتباط هنرمندان با موضوع محیط زیست، ترویج و ارتقای سطح کیفی محصولات فرهنگی، هنری و سینمایی در حوزه محیط زیست و نیز جلب توجه افکار عمومی و مخاطبان به مسایل زیست محیطی از طریق هنر هفتم برگزار می شود.

وی ادامه داد: هنر سریع ترین و زیبا ترین ابزار برای انتقال آگاهی ها و بهترین شکل انتقال مفاهیم است که در حوزه محیط زیست نیز از این ابزار برای انتقال پیام های محیط زیست در قالب فیلم و هنرهای تجسمی بهره گیری شده است.

قاسمی با اشاره به 10 اثر استانی راه یافته به جشنواره اضافه کرد: در بخش سینمایی جشنواره پنج اثر، در بخش عکس سه اثر و در بخش کاریکاتور نیز دو اثر از آذربایجان شرقی به بخش نهایی این جشنوار راه یافته است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم سبز پس از 10 سال توقف و تعطیلی برگزار می‌شود، گفت: بر این باوریم که فعالیت های هنری با موضوع محیط زیست و لزوم حفظ و پاسداری از آن، تاثیر بسیار ارزشمندی در ارتقای فرهنگ آحاد جامعه دارد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.