تظاهرات معترضان به قانون جدید کار در فرانسه به خشونت کشیده شد

معترضان به قانونِ جدید کار در شهر رن فرانسه با نیروهای امنیتی به شدت درگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی درگیری‌های شامگاه جمعه میان تظاهرکنندگان و نیروهای نظامی در شهر رن، مرکز استان ایله ویلِن در شمال غربی فرانسه، مقامات این استان تظاهرات روز شنبه در این شهر را که قرار بود در اعتراض به خشونت‌های پلیس برگزار شود، ممنوع اعلام کردند. 

به گفته شاهدان، شب گذشته حدود ۱۵۰ فعال تندرو، شیشه‌های چندین بانک، مغازه‌های پوشاک و یک پاسگاه پلیس را با می‌له‌های آهنی شکستند. 

این درگیری‌ها پس از آن صورت گرفت که نیروهای نظامی صبح جمعه معترضان به قانون جدید کار و شرکت کنندگان در «جنبش ایستاده در شب» را که از ۱۲ روز پیش یک سالن شورای شهر رِن را اشغال کرده بودند، از این محل بیرون کردند. 

گروهی از مخالفان خواستار آن شدند که ظهر شنبه در اعتراض به خشونت‌های پلیس تظاهراتی در این شهر برگزار شود، اما استانداری ایله ویلِن این تظاهرات را ممنوع اعلام کرد. 

ناتالی آپِره، شهردار سوسیالیست رن، این تصمیم را تأیید و در بیانیه‌ای اعلام کرد برگزاری این تظاهرات نگرانی‌هایی را برای ساکنان، فعالان اقتصادی و مغازه داران شهر به وجود می‌آورد. 

چندین بانک و مغازه در مرکز شهر از بیم درگیری‌ها نمای شیشه‌ای خود را با تخته‌های چوبی پوشانده‌اند. 

برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه، نیز روز جمعه در سفری به استان لوآر گفت: «قرار نیست رن و نانت به میدان جنگی برای اراذل و اوباش تبدیل شود.» 

این دو شهر چند روز گذشته در تظاهرات در اعتراض به قانون جدید کار، صحنه درگیری‌های شدید میان ظاهرکنندگان و نیروهای نظامی بود و خسارت‌های زیادی به اموال عمومی و موسسات بانکی وارد شد. 

حدود دو هفته پیش (۲۸ آوریل) در جریان تظاهراتی در شهر رن، یک دانشجوی پسر پس از اصابت جسمی به صورتش، چشم خود را از دست داد. تحقیقات قضایی برای مشخص شدن شرایط این حادثه آغاز شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار