رئیس جمهوری افغانستان در سخنرانی در موسسه تحقیقاتی موسوم به "روسی" در لندن از پاكستان به شدت انتقاد كرد.

انتقاد شدید غنی از پاكستان در لندن
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، رئیس جمهوری افغانستان پذیرفت كه عده ای از افراد طالبان پاكستان در خاك افغانستان مستقرند اما گفت عملیات ارتش پاكستان باعث شده آنها به افغانستان فرار كنند.

او همچنین گفت كه كشورش تلاش كرده تا رهبران طالبان پاكستان را مورد هدف قرار دهد ولی افزود كه در مقابل "آیا دولت پاكستان تاكنون یكبار از تلاشش برای هدف قرار دادن طالبان افغانستان و یا شبكه حقانی گزارشی منتشر كرده است؟"

وی خطاب به پاكستان گفت كه "آیا محل زندگی آنها معلوم نیست؟ آیا علنا گرد هم نمی آیند؟ و یا علنا سربازگیری نمی كنند؟ آیا بطور آشكار به آنها اسلحه و تسلیحات نمی رسد؟"

آقای غنی سپس خطاب به روزنامه نگاران گفت كه "پیدا كردن جواب این سوالات با شما خبرنگاران است. ولی اگر نشانی و آدرس بخواهید ما با كمال میل در اختیار شما می گذاریم."

افغانستان كشور همسایه پاكستان را متهم می كند كه برای مقابله با طالبان افغانستان به ویژه شبكه حقانی اقدامات لازم را انجام نمی دهد، ادعایی كه مقامات پاكستانی بارها آن را رد كرده اند.

مقامات افغانستان همچنین پاكستان را متهم می كنند كه رهبران طالبان افغانستان در خاك پاكستان پناه می گیرند؛ ادعایی كه مقامات اسلام آباد آنها را نیز رد می كنند.

افغان نیوز نوشت: در جریان سخنرانی آقای غنی یكی از شركت كنندگان كه به تصمیم دولت افغانستان برای عبور خط برق آسیای میانه از راه سالنگ معترض بود، علیه آقای غنی شعار داد و او را متهم كرد كه با هزاره های افغانستان برخورد تبعیض آمیز دارد.

در این جریان میان نیروهای محافظ امنیت محل و این فرد معترض درگیری فیزیكی رخ داد و این ماموران وی را از محل سخنرانی بیرون بردند.

آقای غنی به صورت مفصل در مورد تصمیم دولت در این زمینه صحبت كرد و گفت كه هر چند این تصمیم سه سال پیش گرفته شده و شاید تصمیم درستی نبوده ولی با توجه به میزان سرمایه گذاری و برنامه ریزی در این زمینه انجام شده، و تغییر آن میلیون ها نفر را در مناطق مختلف افغانستان تحت تاثیر منفی قرار خواهد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار