مدیر یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی در مصاحبه‌ با راشاتودی گفت آمریکا، اروپاییها را تا سر حد مرگ از معامله با ایران ترسانده است.

فریبکاری، روال آمریکا در هر توافقی است
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جاکوب هورنبرگر»، مدیر «بنیاد آینده آزادی»—یک نهاد غیرانتفاعی مستقر در ایالت ویرجینیا آمریکا—در مصاحبه با «راشاتودی،» فریبکاری را روال کار آمریکا در هر توافقی، از جمله توافق هسته‌ای با ایران خواند و اضافه کرد دولت اوباما شرکت‌های اروپایی را تا سرحد مرگ از معامله با ایران ترسانده است. 

او در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا انتقادات ایران مبنی بر عدم بهره‌مندی از مزایای رفع تحریم‌ها در برجام منصفانه است گفت: «فکر می‌کنم بله. این تا حد زیادی روال کار دولت آمریکا است. آنها توافق می‌کنند و بعد طرف مقابلشان را فریب می‌دهند.»

«هورنبرگر»، با اشاره به هراس بانک‌های اروپایی از مبادله با ایران به دلیل تحریم‌های باقی مانده آمریکا گفت: «این کشورها (کشورهای اروپایی) تا سرحد مرگ به خاطر قوانینی که برداشته نشده‌اند، ترسانده می‌شوند و برای آنها منطقی است که بترسند. اگر آنها این قوانین را زیر پا بگذارند، شکی نیست که دولت آمریکا آنها را تحت تعقیب قرار می‌دهد و دارایی‌هایشان را مصادره می‌کند.»

رئیس «بنیاد آینده آزادی»، درباره اظهارات چند روز پیش جان کری مبنی بر اینکه اروپایی‌ها خودشان مایل به مبادله با ایران نیستند و سیاست‌های آمریکا را بهانه می‌کنند نیز گفت: «کاری که کری انجام می‌دهد، صحبت کردن با هر دو طرف زبانش است. او طوری رفتار می‌کند انگار که بی‌گناه و از همه چیز بی خبر است؛ اما کشورهای اروپایی به خوبی از گستره این قوانین آمریکا آگاه هستند. کری هم آگاه است. او فقط خودش را بی‌گناه جا می‌زند و مسئولیت را به گردن این کشورها می‌اندازد و طوری رفتار می‌کند که گویی این آنها هستند که نمی‌خواهند با ایران تجارت کنند.»

او در پایان خاطرنشان کرد اینگونه رفتار آمریکا سابقه دارد و در قبال سایر کشورها مانند کوبا هم دیده شده است. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
پس معلوم میشه وقتی میگن آمریکا ابر قدرت جهان است واقعیه. بگو مرگ بر آمریکا . بگو ...
آخرین اخبار