رييس مركز علوم و ستاره شناسي تهران گفت: امسال ٢٤ ارديبهشت به عنوان روز جهاني نجوم در ايران اعلام شد.

اميرحسين چيذري مدير مركز علوم و ستاره شناسي تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: روز جهاني نجوم با ابتكار داگ برگر از سال ١٩٧٣ با اين پيشنهاد كه در اين روز به جاي خروج منجمان از شهر براي رصد پديده هاي نجومي، تلسكوپ ها به داخل شهر آورده شود و رصد با حضور عموم مردم صورت گيرد، ثبت شد.

رصد زيبايی های آسمان در روز جهانی نجوم

وي با اشاره به اينكه همه ساله روز جهاني نجوم در فاصله ي زماني بين ١٥ آوريل تا ١٥ مي در روزي كه ماه در حالت تربيع اول قرار دارد انتخاب مي شود، گفت : در تربيع اول رصد ماه از ظهر امكان پذير است و عصر و شب اين روز بهترين زمان براي رصد به حساب مي آيد همچنين روز جهاني نجوم در تعطيلات آخر هفته هر كشور برگزار مي شود.

چيذري با بيان اينكه امسال دو  روز ٢٣ و ٢٤ ارديبهشت در ايران به عنوان روز جهاني نجوم تعيين شد، افزود: امسال ٢٥ ارديبهشت بهترين روز براي رصد ماه در تربيع اول است اما چون روز نجوم بنابر تعريف آن در تعطيلات آخر هفته انتخاب مي شود در ايران جمعه و در ساير كشورها شنبه و يكشنبه روز جهاني نجوم اعلام شد.

رصد زيبايی های آسمان در روز جهانی نجوم

مدير مركز علوم و ستاره شناسي تهران با اشاره به اينكه امسال چند نقطه از شهر به منظور رصد زيبايي هاي آسمان انتخاب شد، بيان كرد: در تهران مركز علوم و ستاره شناسي، برج ميلاد، نمايشگاه كتاب، رصدخانه زعفرانيه پذيرايي عموم مردم و علاقه مندان به علم نجوم در اين روز هستند.

رصد زيبايی های آسمان در روز جهانی نجوم

وي درباره فعاليت هاي مركز علوم و ستاره شناسي تهران در روز جهاني نجوم  گفت: امسال ٥ دانشگاه، چند موسسه نجومي، باشگاه نجوم و فيزيك اين مركز در قالب ١٦ غرفه با محوريت آموزش و ايجاد علاقه به زيبايي هاي آسمان شركت كردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار