معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ایجاد تغییرات 20 درصدی کاری کلم‌های(برنامه‌های درسی) پزشکی متناسب با نیازهای آموزشی و بیماری‌های کشور مثل بیماری‌های غیرواگیر خبر داد.

ارسال مصوبه تغییر 20 درصدی به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ باقر لاريجاني پنج‌شنبه شب 23 اردیبهشت در حاشیه نشست با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان و آیین تجلیل از  اساتيد برتر در سالن محمد قریب این دانشگاه  گفت: با توجه به‌اینکه دانشگاه‌ها باید بیشتر برنامه‌های خود را تصحیح کنند و تغییر بدهند مصوبه‌ای به‌تازگی در شورای برنامه‌ریزی آموزش پزشکی کشور داشتیم که دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با مصوبه آموزشی و شورای آمایشی این دانشگاه‌ها می‌تو انند 20 درصد کاری کلم‌های(برنامه‌های درسی) پزشکی را تغییرر بدهند.

وی افزود: این تغییرات باید متناسب با نیازها و  بیماری‌های کشور مثل بیماری‌های غیرواگیر و نیاز های آموزرشی برای آموزش برخی از زمینه‌ها، فیلدهای آموزشی و بسترهای آموزشی وجود دارد انجام شود.

به‌گفته‌وی،این مصوبه در روزهای آتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فرستاده می‌شود.
معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود:خوشبختانه با توجه‌به‌اهمیت بیماری‌های غیرو اگیر و راهنماهای بالینی که در روند درمانی و آموزشی کشور می‌توانند تسریع ایجادکنند و گستره بحث‌های اخلاق پزشکی و حرفه‌ای شورای روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تشکیل شده است.

لاریجانی تصریح کرد:این شورا به خاطر بررسی سه ویژگی مهم بیماری‌های غیرو اگیر، راهنماهای بالینی و گستره بحث‌های اخلاق پزشکی و حرفه‌ای و کارهایی که در دبیرخانه های آنها انجام شده برای اینکه بتوانند رسالت‌های  آتی داتشگاه خود راد ساماندهی کنند در هفته آینده تشکیل می‌شود.

وی افزود:امید است این دانشگاه‌ها بتواند در زمینه گسترش در زمینه‌هایی که مورد بحث قرار گرفت تاثیر و تاثر در کشور داشته باشند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان  از رتبه نخست تولیدات علمی حوزه پزشکی ایران و رتبه دوم ارجاعات در منطقه خبر داد و گفت: کشور در عرصه پزشکی و تولید علم در جهان رتبه 18 را در برخی سایت‌های بین‌المللی این حوزه به خود اختصاص داده است.

شايان ذكر است: باقر لاريجاني، معاون آموزشی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و هيات همراه در آستانه سي سالگي دانشگاه علوم پزشکی کاشان  رای افتتاح مرکز آزمون الکترونیکی دانشکده پزشکی،تقدير از اساتيد برتر دانشکده‌ها در سال 94 و نشست با مسوولان این دانشگاه در تشریح مفاد سند آمایش ملی دانشگاه‌های علوم پزشکی به كاشان سفر كرده بود.

دكتر لاريجاني در بدو ورود به دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور بر سر مزار شهداي گمنام مدفون در اين دانشگاه با اهداي دسته گل به شهدا اداي احترامکرد.

دکتر اکبری قائم مقام ، اخوان معاون اجرایی، حاجتی و دبیر علوم معاونت ، حسینی رییس مرکز امور هیات علمی، سراج دبیر مناطق آمایش، پور عباس دبیر تحقیق و توسعه و خانم خیری، کارشناس دفتر معاونت آموزشی وزارت بهداشت‌درمان و آموزش پزشکی هیات همراه دکتر لاریجانی در سفر به کاشان بودند.

 انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.