اولین پلان فرودگاه در روزهای پایانی فیلمبرداری در مشهد ضبط می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین پلان فرودگاه در روزهای پایانی فیلمبرداری در مشهد ضبط می‌شود. تجمع مردم و شناختی که از کاراکتر اصلی فیلم دارند، نشان دهنده محبوبیت قاری قرآن کریم محسن  حسنی کارگر است.

مردم مشهد مشخصا با تعصب خاصی در مورد شخصیت او پیگیر بودند و این نشان از آن دارد که فیلم «24 سپتامبر» در زمان اکران عمومی در مشهد حتما با استقبال خوبی روبرو خواهد شد. فیلم سینمایی «24 سپتامبر» که پیش از این نامش «خانم سادات» بود، پس از دو ماه فیلمبرداری این روزها در مشهد به نقطه پایانی نزدیک می‌شود.

مشهد- فرودگاه هاشمی نژاد- محوطه انتظار

مریم ابراهیمی وند با امین زندگانی در گوشه‌ای مشغول گفتگو درباره ایفای نقش امین زندگانی و نحوه بازی او در این پلان هستند. کمی آن طرف‌تر بهمن زرین‌پور در میان مردم است و با آنها هر از گاهی صحبت می کند.

ساعت 11:15 مشهد، سالن فرودگاه

عوامل فیلمبرداری در زاویه‌ای خاص در مقابل پله‌های برقی فرودگاه منتهی به محل دریافت بار ایستاده‌اند. ابراهیمی وند در حال بازبینی پلان قبلی اعلام می‌کند، تمامی این پلان‌ها مجددا ضبط می شود.

کارگردان: 

دوربین
صدا 
حرکت

امین زندگانی از پله برقی‌های فرودگاه پایین می‌آید. مدیر فیلمبرداری با تغییر لنز فضای حرکتی امین زندگانی به سمت بهمن زرین پور را نشان می‌دهد. بهمن زرین پور در نقش پدر قاری محسن حسنی کارگر او را در آغوش می کشد. صدای صلوات حضار- فلش دوربین خبرنگاران و عکاسان دیده می‌شود و جمعی از دوستان و خانوده محسن حسنی کارگر از او استقبال می‌کنند. خبرنگار از او درباره سطح مسابقات قرآنی در کشور مالزی سوال می کند.

امین زندگانی: (پاسخ سوال را می‌دهد و می‌گوید) به عنوان یک ایرانی افتخار می‌کنم، در این مسابقات جهانی قرآن با سطح بالا شرکت کردم و برای مردم کشورم به خصوص مشهد افتخار آفرینی کردم. سپس امین زندگانی از کادر خارج می شود.

با تایید کارگردان و مدیر فیلمبرداری عوامل صحنه و دوربین با تغییر لوکیشن محل کاشت دوربین ها را  تغییر دادند. اما ریزش باران شدید در مشهد و در حوالی فرودگاه باعث به هم خوردن ضبط یکی دو پلان شد که ابراهیمی وند ترجیح داد آنها را مجددا ضبط کنند.

سکانس پایانی فرودگاه:

راهروهای متصل کننده محل فرود هواپیما به محوطه انتظار- دالان آبی رنگی که می‌توانست به تصاویر فیلم در محل ورود حاج محسن حسنی کارگر کمک کند.

دالان بلند- حاج محسن حسنی کارگر در عمق صحنه اکستریم (نمای باز) که قرار است با حرکت بازیگر به مدیوم تبدیل شود.

حرکت:

با اعلام حرکت کارگردان، امین زندگانی به سمت دوربین می آید و از کادر خارج می شود.

کات:

با تایید کارگردان، عوامل دوربین صحنه را برای ضبط ریورس آماده می کنند.

فرصت خوبی دست داد که به سراغ بهمن زرین پور که در این سکانس  بازی ندارد، برویم.

زرین پور با اشاره به نقش خود در فیلم «24 سپتامبر» گفت: قصه فیلم بسیار زیباست. من فکر می‌کنم که باید همه نگاه‌های سیاسی را از فیلم برداریم. یک فاجعه خیلی غیر انسانی رخ داده است. ما اگر بخواهیم با نگاه سیاسی به آن بپردازیم، از بار فاجعه کم کرده‌ایم. من حتی با خانم ابراهیم وند هم که صحبت می‌کردم، گفتم که باید به این مساله انسانی نگاه کنیم نه سیاسی. فیلم «24 سپتامبر» زندگی جوانی را روایت می‌کند که عاشقانه از کودکی‌اش قرآن را دنبال می‌کرد و حالا امروز او در مسابقات قرآنی درسطح جهان برنده شده و برگشته است. اما در یک نقطه یک حرکت غیر انسانی روال طبیعی زندگی‌اش را به هم زد. این مساله‌ای است که حتما باید به آن پرداخته شود اما باید به آن ساده نگاه کرد؛ زیرا سادگی به این فاجعه عمق بیشتری می‌دهد و فکر نکنید که می خواهید تصاویرش چنین و چنان باشد.

«24 سپتامبر» عنوان فیلم سینمایی زندگینامه شهید حاجی‌حسنی‌کارگر است که به کارگردانی و تهیه کنندگی مریم ابراهیم‌وند و نویسندگی علی اکبر محلوجیان در حال ساخت است و با برداشتی آزاد به تصویرسازی شخصیت این شهید می پردازد. 

امین زندگانی، آفرین عبیسی و بهمن زرین پور در این فیلم به ترتیب به ایفای نقش شهید حاجی حسنی کارگر و مادر و پدرش می پردازند. 

براساس این گزارش، از جمله عوامل این فیلم می توان به داود امیری فیلمبردار، محمد قومی طراح چهره پردازی، سحر شهامت طراح صحنه و لباس، سحر مصیبی مدیر برنامه ریزی، حسن خضر آبادی مدیر تولید، امید قربانی مدیر تدارکات، میثم مولایی تدوین، مریم مجد عکاس، شهره فهیمی منشی صحنه، ویژیوال افکت شهاب الدین نجفی و بهروز معاونیان صدابردار و صداگذاری اشاره کرد. 

شهید «محسن حاجی‌حسنی‌کارگر» قاری بین‌المللی و نفر اول مسابقات قرآن کریم در مالزی، دوم مهر ماه سال جاری همزمان با ادای مراسم رمی جمرات در منطقه منا به همراه جمع کثیری از حجاج کشورمان دعوت حق را لبیک گفت.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار