نتایج نهایی و قطعی باز شماری آراء مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا این لحظه اعلام نشده است .

رحیم شهرتی فر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز گفت: هیئت اعزامی از تهران به تبریز در مدت 3 روز بررسی ،15 درصد از کل صندوق های این حوزه انتخابیه را بازشماری کردند ولی تا کنون نتایج شمارش مجدد آرا و جمع بندی اعلام نشده است.
رحیم شهرتی فر  با بیان اینکه بین نفر ششم و هفتم منتخب در این حوزه اختلاف آراء اندک بود در مرحله نخست رسیدگی به اعتراضات ، آرا 15 صندوق از 903 صندوق این حوزه توسط ستاد انتخابات شهرستان تبریز بازشماری شد ولی با اعتراض مجدد کاندیدها شورای نگهبان هیئتی را از تهران برای بررسی نتایج انتخابات حوزه انتخابیه تبریز ،اسکو و آذرشهر به تبریز اعزام کرد.
به گفته فرماندار تبریز نتایج بازشماری تعدادی از صندوق ها در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو از سوی گروه ویژه هیئت نظارت بر انتخابات پس فردا شنبه بیست و پنجم اردیبهشت توسط به شورای نگهبان اعلام خواهد شد.
شهرتی فر افزود: در صورتی که شورای نگهبان قانون اساسی نظر نهایی خود را اعلام نکند احتمال دارد که صندوق های بیشتری در این حوزه مورد بررسی و باز شماری قرار گیرند.
رئیس ستاد انتخابات حوزه تبریز،اسکو و آذرشهر با تکذیب همه اخبار منتشر شده در مورد اعلام نتایج قطعی نفرات ششم و هفتم مورد اختلاف انتخابات در حوزه تبریز ،اسکو و آذرشهر در خبرگزاری ها،پایگاه های خبری،فضای مجازی، بیانیه های کانیدیداها و تحلیل ها گفت: این مطالبات مبنای صحیحی ندارد و تنها نتایج قطعی از سوی شورای نگهبان اعلام خواهد شد..
شایان ذکر است سرنوشت انتخاب 4 کرسی از 6 کرسی حوزه تبریز ،اسکو و آذرشهر به مرحله دوم انتخابات کشیده شده بود که بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی زهرا ساعی 134 هزار و 131 رای، ،محمدحسین فرهنگی 116 هزار و 738رای ،شهاب الدین بی مقدار 112 هزار و 345 رای ،علیرضا منادی 109هزار و 149محمد اسماعیل سعیدی 109 هزار و 42 رای،میرعلی اصغر الموسوی 107 هزار 598 رای ،عباس عباس زاده 105 هزار 346 رای و سید محمدرضا میر تاج الدینی 100 هزار و 797 رای را توانستند کسب کنند. که به علت اختلاف کم آراعلیرضا منادی و محمد اسماعیل سعیدی با یکدیگر مورد اعتراض محمد اسماعیل سعیدی قرار گرفته است.

 انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.