با توجه به اينكه با افتتاح شهر آفتاب طلسم چندين ساله خانه به دوشی نمايشگاه كتاب شكسته شد، اما وضعيت اين نمايشگاه خيلی زود بارانی شد.

به گزارش خبرنگارگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تقريباً تمامی مردم و مسئولان با اقدامات جهادی در دوره مديريت قاليباف در شهرداری تهران آشنا هستند.

اقداماتی كه اگر از حق نگذريم، تا حدودی مناسب و به قطع يقين به نفع مردم بوده و بسياری از مشكلات آن ها را رفع رجوع كرده است.

اما متأسفانه در پاره ای اوقات جهادی عمل كردن و البته سرعت غير معمول برای افتتاح بيش از موعد، تبعاتی را به دنبال دارد كه تنها گريبانگير مردم می شود.

شهر آفتاب؛ مجموعه نمايشگاه های بين الملی كه 14 ارديبهشت ماه افتتاح شد و به قول شهردار قرار است از آلودگی هوا، ترافيك و ... تهران بكاهد.

هرچند با افتتاح شهر آفتاب طلسم چندين ساله خانه به دوشی نمايشگاه كتاب شكسته شد، اما وضعيت اين نمايشگاه خيلی زود بارانی شد.

شهر آفتاب كه قرار بود، موجب بهبود وضعيت بارانی نمايشگاه ها در تهران باشد، در يك لحظه بارانی و 4 هزار ميليارد تومان از پول بيت المال، كه صحت و سقم آن خيلی مشخص نيست بحران زده شد.

باران شهر آفتابی را سیلابی کرد/ عبدالهی: غرفه داران خسارات ندیدند!+تصاویر

چرا كه احمد حكيمی پور نماينده شورای شهر تهران، در تذكری در صحن علنی شورای شهر تهران خواستار پاسخگويی شهردار تهران نسبت به هزينه های صورت گرفته در پروژه شهر آفتاب شد. 

وی از شهردار تهران درخواست كرد تا نسبت به هزينه های انجام شده در پروژه شهرآفتاب توضيح دهد و گفت : مطابق با ماده 73 قانون شوراها تقاضا داريم تا شهردار تهران نسبت به هزينه های انجام گرفته در شهر آفتاب توضيح دهند و همچنين مجوزهای قانونی هزينه ها بر اساس آيين نامه های معاملاتی شهرداری تهران اعلام شود.

حكيمی پور تصريح كرد: درخواست دارم تا شهردار تهران نسبت به ريز هزينه های انجام شده بر اساس فهرست بهای قانونی در سال، مقايسه و علت افزايش هزينه های انجام شده توضيح دهند. 

وی با اشاره به مصوبه پايانی سال 94 كه آخرين رقم برای تكميل پروژه از سوی شورای شهر به تصويب رسيده بود، گفت: این مصوبه مشروط به برآورد كردن ريز هزينه ها و اعلام دقيق آن به شورای اسلامی شهر به تصویب رسید كه متأسفانه تاكنون انجام نگرفته است.  

تنها 8 روز از برپايی نمايشگاه كتاب در شهر آفتاب نگذشته بود، كه باران عصر روز چهارشنبه، فضای نمايشگاه را تحت تأثير قرار داد و مردم را به سمت فضاهای مسقف سوق داد و بسياری از غرفه داران از وضعيت به وجود آمده دل خوشی نداشتند.

**خسارتی به غرفه داران وارد نشده است 

در پی اين بارندگی و هرج و مرج ايجاد شده در نمايشگاه مديران جهادی به نمايشگاه رفته و درصدد رفع موضوع برآمدند.

 مجتبی عبداللهي معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به باران فوق العاده شديدی كه باعث آبگرفتگی در 2 نقطه از نمایشگاه کتاب شد، گفت: تا حدودی پیش بینی های لازم شده بود. به طوری که تمامی عوامل از لحظه شروع باران در نمایشگاه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه تنها در دو قمست از نمایشگاه به مشکل برخوردیم، افزود: نقطه اول؛ در سالن ملل بود که یکی از دریچه ها  در کنار ستون اصلی سالن به دلیل وزش باد شدید به کنار افتاد و باعث نشت آب از این دریچه به داخل سالن شد.

باران شهر آفتابی را سیلابی کرد/ عبدالهی: غرفه داران خسارات ندیدند!+تصاویر

معاون خدمات شهري شهرداری تهران ادامه داد: در نقطه دوم نیز به دلیل اینکه مجرای تخلیه آبهای سطحی ناشی از بارش ها در حاشیه یکی از چادرهای دانشگاهی قرارداشت، به دلیل حجم بالای بارش باعث شد تا مقداری اب در سطح ابتدایی محل ورود به نمایشگاه -محدوده یک غرفه- وارد شود که با اقدام سریع ماموران مشکل برطرف شد.

 عبداللهی با اشاره به اینکه بارش بسیار شدید و سیل آسایی را در ساعات گذشته  در جنوب پایتخت شاهد بودیم، تصریح کرد: باید اعلام کنم که تمام  تلاشمان را کردیم که مشکل این دونقطه را در زمان مناسب برطرف کنیم که بحمدلله این مهم محقق شد.

بله، اين مشكل بزرگ پس از چند ساعت برطرف شد، اما سوال اينجاست كه چرا با صرف چنين هزينه گزافی اصلاً مشكل به وجود آمد كه پس از آن به دنبال رفع آن باشيم؟

وی تأکید کرد: این بارندگی در زمانی اتفاق افتاد که ما شاهد حضور گسترده بازدید کنندگان در سالن های مختلف بودیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه خسارتی به غرفه داران وارد نشده و فقط کف سالن نمایشگاه مشکل یافت، گفت: درعین حال ما موضوع خسارت را نیز پیگیری می کنیم اما باید تأکید کنم که کل نمایشگاه بیمه است.

البته در برخی سایت های خبری تصاویری از خسارت میلیونی به غر فه داران منتشر شده است که در ادامه مشاهده می کنید:

باران شهر آفتابی را سیلابی کرد/ عبدالهی: غرفه داران خسارات ندیدند!+تصاویر

باران شهر آفتابی را سیلابی کرد/ عبدالهی: غرفه داران خسارات ندیدند!+تصاویر

باران شهر آفتابی را سیلابی کرد/ عبدالهی: غرفه داران خسارات ندیدند!+تصاویر

باران شهر آفتابی را سیلابی کرد/ عبدالهی: غرفه داران خسارات ندیدند!+تصاویر

**دعا کنیم باران ببارد، اما به سيلاب تبديل نشود

آلودگی هوا بحرانی در پايتخت است كه شهردار احداث شهر آفتاب را يكي از دلايل كاهش آن معرفی كرد، اما آيا بارش باران نيز يكي ديگر از دلايل كاهش آلودگي نيست؟ چرا حال كه رحمت الهی نازل شده است بايد چنين مشكلاتی به وجود آيد و ما بايد دست به دعا شويم كه اين باران به سيلاب تبديل نشود، چرا كه اين پروژه نيز مانند برخی ديگر از پروژه های شهرداری ( تونل توحيد، پايه های ميدان آزادی) زير ساختی احداث نشده و با سيلاب و باران مشكلات متعددی برای مجموعه به وجود می آيد.

احداث پروژه هاي جهادی،گاز انبری رفتار كردن، قطعاً در برخی از موارد بسيار كارساز و مثمر ثمر بوده است، اما به قطع يقين در بسياري از موارد نيز پاسخگو نيست، با توجه به نام سال95 كه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گرفته است، احداث چنين پروژه هايی موجب تحقق شعار سال است، اما بايد در نظر گرفت كه اين مبالغ موجود چگونه صرف می شود؟ ( احداث شهر آفتاب 4هزار ميليارد تومان هزينه داشت) ای كاش سرعت عمل فدای كيفيت در شهر نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
ايول دمتون گرم
آخرین اخبار