آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت کرمانشاه با معرفی برگزیدگان جشنواره‌ها و مسابقات این هفته برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان استان، امروز(23 اردیبهشت) برگزار شد.

وی  گفت: همانطور که جسم انسان به غذای مادی نیاز دارد، روح ما هم نیاز به غذای روحانی دارد و تمسک به قرآن می‌تواند روح گرسنه انسان را سیر کند.

رحیمی زنگنه افزود: کرمانشاه جزو هشت استانی بود که توانست هفته قرآن و عترت را برگزار کند.

وی اظهار کرد: در این هفته جشنواره سرودها و نغمات قرآنی در سه رشته اذان، تواشیح و سرود در استان برگزار شد که برگزیدگان آن مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

رحیمی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم و فیلنامه نویسی قرآنی، گفت: در بخش فیلم داستانی و کوتاه جشنواره 35 اثر، فیلم مستند 25 اثر، پویانمایی یازده اثر و فیلمنامه نویسی 35 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که این آثار داوری شده و برگزیدگان معرفی می‌شوند..

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برپایی جشنواره هنرهای تجسمی قرآنی در استان، گفت: در این جشنواره 80 اثر در بخش خوشنویسی، 80 اثر در بخش نقاشی و 100 اثر در بخش گرافیک به دبیرخانه جشنواره رسید که این آثار نیز داوری شده و برگزیدگان مشخص شده‌اند.

رحیمی زنگنه به برگزاری نمایشگاه کتب قرآنی نیز در طول این هفته اشاره کرد و افزود: سه هزار عنوان کتاب در قالب 30 هزار جلد در این نمایشگاه عرضه شد که با 30 درصد تخفیف به فروش رسید.

هفته قرآن و عترت استان کرمانشاه از 18 تا 23 اردیبهشت برگزار شد.


انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.