عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن انتقاد از پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران دولتی، این موضوع را با توجه به وضع معیشت مردم، توجیه‌ناپذیر و غیرقابل قبول دانست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی  با غیرقابل قبول دانستن پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران دولتی اظهار داشت:‌ متأسفانه ما در سیستم‌های دولتی و نهادهای غیردولتی با این مشکلات یعنی پرداخت حقوق‌های نجومی مواجه هستیم که این موارد به هیچ وجه توجیه‌پذیر نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به نقش نهادهای نظارتی در اینگونه اتفاقات اضافه کرد: باید کنترل و نظارت‌ در بخش دولتی و غیردولتی توسط نهادهای مربوطه از جمله دیوان محاسبات و سازمان بازرسی صورت بگیرد.

قادری درباره پرداخت حقوق‌های کلان به مدیران بیمه مرکزی گفت: دیوان محاسبات در این زمینه به مسئولیت خودش عمل نکرده است بنابراین دستگاه‌های نظارتی باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین در نهادهای دیگر و غیردولتی‌ها سازمان بازرسی وظیفه دارد به اینگونه مسائل ورود پیدا کرده و کنترل و نظارت و مراقبت‌های خاص خود را اعمال کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: البته در شرکت‌های دولتی هم سازمان بازرسی باید ورود پیدا کند و در واقع وظایف و مسئولیت‌های دیوان محاسبات نافی وظیفه سازمان بازرسی نیست.

قادری خاطرنشان کرد: پرداخت حقوق‌های کلان نجومی به مدیران دولتی در شرایط اقتصادی فعلی جامعه و معیشت مردم قابل قبول نیست و پرداخت اینگونه حقوق‌ها با اعداد و ارقام بسیار بالا حساسیت‌های زیادی را به وجود می‌آورد و قوه مجریه، مقننه، قضائیه و نظام را با مشکل مواجه می‌کند.

وی تأکید کرد: کنترل و نظارت دو نهاد نظارتی دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور باید دقیق‌تر صورت بگیرد تا شاهد ادامه اینگونه اتفاقات نباشیم.

منبع:فارس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.