مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت:بیش از 40 درصد مدارس در سطح کشور به دست خیرین احداث شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پاشایی در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گفت: این استان، به تعبیر مقام معظم رهبری، سر ایران است و مردم قهرمان این استان تا کنون گره های بسیار زیادی را از نظام تعلیم و تربیت باز کرده اند و از این پس نیز بدون شک  این کار مقدس خود را ادامه خواهند داد.

وی افزود: خیرین غیور و همیشه قهرمان استان آذربایجان شرقی در دو سال گذشته و به ویژه در سال 94 با کمک های خود در حوزه مدرسه سازی و مدرسه یاری، کاری کردند کارستان.

وی در همین راستا ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر با کمک خیرین استان، 16 باب مدرسه در شهرستان بناب، 12 باب در شهرستان مرند و ده ها کلاس دیگر در شهرستان های مختلف در حال احداث هستند.

مدیرکل آموزش و پروش آذربایجان شرقی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان" اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" توسط مقام معظم رهبری(مدظله) ابراز کرد: تلاش و کمک خیرین برای ساخت و تجهیز مدارس، عینی ترین مصداق اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است چرا که میزان کمک های مادی خیرین به حوزه آموز ش و پروش در اکثر مواقع بیشتر از اعتبارات ابلاغی دولت به این حوزه است.

پاشایی با اشاره به برگزاری بیش از 20 جشنواره شهرستانی خیرین مدرسه ساز در شهرستان های مختلف استان ادامه داد: متاسفانه در دولت گذشته فقط در حدود سه چهار جشنواره خیرین مدرسه ساز برگزار شده بود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش مشارکت تمامی آحاد جامعه در امر مدرسه سازی و مدرسه یاری گفت: مدرسه سازی، رسالت تمامی مردم است و نام و یاد خیرین همیشه در دل مردم و بخصوص نوجوانان و جوانان، حک خواهد شد.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه بیش از 40 درصد مدارس در سطح کشور به دست خیرین احداث شده است ابراز کرد: در استان آذربایجان شرقی، هشت هزار و 600 آموزشگاه با 34 هزار کلاس درس وجود دارد که از این تعداد فقط هشت هزار و 800 کلاس درس، مستحکم هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در همین راستا عنوان کرد: هفت هزار و 700 کلاس درس غیر مستحکم در بین مدارس استان وجود دارد و بقیه کلاس های درس، کلاس های درس نیمه مستحکم هستند که امیدواریم خیرین با کمک های خودشان، تمامی مدارس را به مدارسی مستحکم و ایمن تبدیل کنند.

 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.