سل یک بیماری عفونی واگیر است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛بیماری سل یکی از مهمترین بیماریهای عفونی قرن حاضر است که توانائی درگیر نمودن کلیه ارگان های بدن را دارد ولی ریه ها بیشتر به سل مبتلا می شوند.

امروزه در دنیا هر ساله بیش از 8 میلیون نفر به این بیماری مبتلا می شوند و تاکنون یک سوم مردم جهان بدون آنکه احساس بیماری کنند به میکروب این بیماری  آلوده شده اند.

عامل بیماری سل چیست ؟میکروبی میله ای شکل (شبیه مداد) و بسیار کوچک به اندازه 000003/0 متر وارد بدن می شود که تنها توسط میکروسکوپ دیده می شود. به این میکروب میله ای شکل «باسیل سل» می گویند . باسیل سل چون بسیار کوچک است ، به راحتی در هوا شناور می ماند . چون عامل این بیماری میکروب است ، لذا ممکن است این بیماری از فردی  به فرد سالم منتقل شود.

ورود میکروب سل به ریه ها مساوی با ابتلاء به سل نیست ، چون سیستم ایمنی بدن در مقابل این میکروب دفاع کرده و اطراف آن را یک دیواره محکم دفاعی کشیده و آن را غیرفعال و خفته می کند .

این بیماری قادر است تمام اعضای بدن را مبتلا کند . بیشترین عضوی که در بدن مبتلا می شود ریه ها (شش ها) است . لذا سل ریوی شایعترین نوع سل است.

 افراد در معرض خطربا بیماری سل
سالمندان

 نوزادان

افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف مانند: بیماران ایدزی، افراد تحت شیمی درمانی، افراد دیابتی و یا افرادی که از داروهای خاصی استفاده می کنند.

- افرادی که با فرد بیمار ارتباط دارند.

- افراد دارای سوء تغذیه- زندگی در محل های شلوغ و عدم رعایت بهداشت-

 افراد بی خانمان

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، بیماری ، سل ، عفونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.