معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: براساس بررسی های به عمل آمده، درصد افت تحصیلی در پایه اول ابتدایی در استان بیش تر از پایه های دیگر تحصیلی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اردشیر شجاعی بیان کرد: سن یادگیری در کودکان به زیر 6 سال کاهش یافته است و برای تقویت پایه اول ابتدایی باید پوشش پیش دبستانی رشد یابد تا همه دانش آموزان قبل از ورود به پایه اول ابتدایی دوره پیش دبستانی را طی کنند.

وی افزود: در 3 سال اخیر یکی از اولویت های آموزش و پرورش رشد پوشش پیش دبستانی بوده است.

شجاعی با اشاره به دانش آموزان ترک تحصیل کرده در استان خاطرنشان کرد: سن ترک تحصیل دانش آموزان در استان بین 7 تا 12 سال است و طبق آخرین آمار 14 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: 10 هزار و 34 دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده است و در سال گذشته 3 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل مشغول به تحصیل شدند و 78 درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل از دانش آموزان دختر تشکیل می دهند.

شجاعی بیان کرد: با توجه به تحولات زیاد دوره ابتدایی باید سطح علمی معلمان در این پایه نیز رشد کند و با آموزش به روز آشنا شوند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اذعان داشت: به دلیل کمبود نیرو در پایه ابتدایی از نیروی نهضت سواد آموزی و پیش دبستانی نیز در این مقطع استفاده می شود، به همین منظور باید آموزش های علمی و مهارتی به این نیروها برای کار در دوره ابتدایی ارائه شود.

467 هزار دانش آموز ابتدایی در مدارس دولتی و 36 هزار دانش آموز پایه ابتدایی در مدارس غیردولتی استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار