معاون حقوقی و پارلمانی سازمان میراث فرهنگی از ثبت جهانی 70 قنات ایران با عنوان قنات های ایران در سازمان یونسکو خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اسدالله درویش امیری در جلسه کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان هشترود خاطر نشان کرد:خوشبختانه محور گردشگری شهرستان هشترود بخصوص قلعه باستانی ضحاک حفظ شده و باید این منطقه بکر و زیبا به یک محیط آرام بخش برای گردشگران تبدیل شود.

وی از ثبت جهانی 70 قنات ایران با عنوان قنات های ایران در سازمان یونسکو خبر داد و افزود:40 پرونده دیگر از آثار ملی کشور جمهوری اسلامی ایران برای ثبت جهانی در اختیار سازمان یونسکو قرار داده شده و آماده ثبت جهانی می باشد.

وی گفت:سهل الوصول بودن شغل در کشور در حوزه صنایع دستی با کمترین هزینه و با بهترین کارکرد امکان پذیر است.

درویش امیری اضافه کرد:از هر گونه کمک به شهرستان هشترود در مجلس شورای اسلامی دریغ نخواهیم کرد زیرا که این منطقه قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارا می باشد.

وی ادامه داد:برای کاوش در تپه سلطانیه که در روستای ذولبین هشترود واقع شده نیاز به اعتبار زیاد میباشد که از عهده سازمان میراث فرهنگی خارج است و باید در نوبت قرار گیرد.

نماینده منتخب مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت:شهرستان هشترود با وجود پتانسیل های بسیار زیاد برای پیشرفت،متاسفانه در محرومیت مطلق به سر میبرد و باید راه چاره ای برای این معضل پیدا شود.

سید حمزه امینی یاد آور شد:از طرف مسئولین هشترود 20 بند خواسته تقدیم معاون حقوقی و پارلمانی سازمان میراث فرهنگی شد که امیدواریم خواسته های ما جامه عمل بپوشد.

گفتنی است:تپه سلطانیه هشترود یکی از عظیم ترین اماکن تاریخی کشور و جهان است که از طرف مسئولین مورد بی مهری قرار گرفته و به فراموشی سپرده شده است و این در حالی است که این تپه بسیار بزرگ تر و زیباتر از زیگورات چغا زنبیل میباشد و حدود 13 متر کاوش شده و از آن محیط 4 جنازه ایستاده کشف شده است.
 
انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.