تعطیلی کارخانجات سنگ بری تهدیدی برای استخراج و فراوری سنگهای تزئینی در استان اصفهان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان،عضو هیات مدیره ی مجمع فعالان اقتصادی استان اصفهان درگفتو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:با وجود 2 هزار کارخانه ی فراوری سنگهای تزئینی در استان اصفهان،این استان رتبه ی اول کشور را به خود اختصاص داده است،اما تعطیلی و اعتصاب کارخانجات سنگ بری تهدیدی بزرگ برای بقاء این کارخانجات به شمار می رود .

عباس تاج بخش افزود: در سال 94 و دوماهه ابتدای سال جاری با رکود بالایی در بخش تولید کارخانجات سنگبری روبرو شدیم که متاسفانه 70 درصد از کارخانجات را نیمه فعال کرد و با یک شیفت کاری در 30 درصد از کارخانجات 3 خط تولید را به یک خط تولید کاهش داد.

وی با بیان این مطلب که از 700 معدن موجود در استان اصفهان،400 معدن سنگ تزئینی در این استان قرار داردافزود: سالانه حدود 5 میلیون تن استخراج سنگهای تزئینی در استان داشته ایم که در ساختمان سازی بیشترین استفاده را داشت ولی به دلیل تعطیلی و اعتصاب، 50 درصد از کارخانجات سنگ بری این مقدار با کاهش چشم گیری مواجه شده است.

عضو هیات مدیره ی مجمع فعالان اقتصادی استان اصفهان اضافه کرد: دوعامل رکود بازار مسکن و کاهش رشد اقتصادی کشور چین (به دلیل کاهش خرید عیار پایین از ما ) تعطیلی بیشتر کارخانجات سنگبری در استان اصفهان را به دنبال داشته است که در صورت توافق نکردن اداره مالیات و ارزش افزوده با این کارخانجات، تهدیدبزرگی برای صادرات و تولید ملی خواهد بود.

عباس تاج بخش تصریح کرد: با رکود اقتصادی کشور چین در سالهای 93 و 94 و کاهش خرید بیش از3 میلیون تن توسط این کشور، نسبت به سالهای گذشته حدود 85 درصد کاهش سنگ آهن داشته ایم.

گفتنی است تورم 18 درصدی ماههای اخیر تاثیر چشمگیری در کاهش استخراج انواع سنگهای معدنی به خصوص سنگ آهن و فولاد و گران شدن میل گرد، ورق و نبشی داشته است .



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار