آزادی پسر نخست‌وزیر سابق پاکستان از چنگال القاعده پس از گذشت سه سال+ تصاویر

مقامات پاکستانی، پسر نخست‌وزیر سابق خود را از نیروهای امنیتی افغان که وی را از اسارت سه ساله در این کشور رها کردند، تحویل گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ مقامات پاکستانی، "علی‌ حیدر گیلانی،" پسر نخست وزیر سابق خود را از نیروهای امنیتی افغان که وی را از اسارت سه ساله در این کشور رهانیدند، تحویل گرفتند.

تصاویری از علی حیدر، فرزند یوسف رضا گیلانی که در عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان و امریکایی در ولایت غزنیِ افغانستان آزاد شد، پیش از عزیمت به پاکستان منتشر شده است.

آزادی پسر نخست‌وزیر سابق پاکستان از چنگال القاعده پس از گذشت سه سال

بالگردهای ارتش افغانستان وی را که اکنون پس از طی کردن سه سال اسارت، موهایی بلند و محاسنی خاکستری داشت، به وزارت دفاع افغانستان منتقل کرده و به مقامات پاکستانی تحویل دادند.

تروریست‌های گروه القاعده علی حیدر را در یک خانه در ولایت پَکتیکای افغانستان؛ درست در مجاورت مرز پاکستان به اسارت گرفته بودند.

به گفتۀ علی حیدر، فشار نیروهای پاکستانی که در نزدیکی مرز با تروریست‎ها مبارزه می‌کردند، منجر به این شد که ربایندگانش وی را به داخل مرزهای افغانستان منتقل کنند.  

وی در گفت‌وگوی کوتاهی با رسانه‌ها گفت: «من واقعاً از تلاش‌های دولت و نیروهای افغانستان برای نجات کسی که متعلق به کشوری دیگر است، تشکر می‌کنم.»

آزادی پسر نخست‌وزیر سابق پاکستان از چنگال القاعده پس از گذشت سه سال

علی‌حیدر افزود: «این نشان‌دهندۀ تلاش‌های دولت افغانستان برای ایجاد صلح در منطقه است.»

پسر نخست وزیر سابق پاکستان گفت نیروهای امریکایی پس از آزاد شدنش، به وی خدمات پزشکی ارائه کرده‎اند و افزود می‌خواهد نزد خانواده‌اش و به زندگی عادی بازگردد.

براساس اعلام وزارت امور خارجۀ پاکستان، یک هواپیما همراه با برادر علی ‌حیدر از اسلام‌آباد برای بازگرداندن وی، به افغانستان اعزام شده است.

علی حیدر اردیبهشت سال 1392 به فاصلۀ چند روز پیش از برگزاری انتخابات سراسری در زادگاهش؛ شهر مولتان در استان پنجابِ  پاکستان، ربوده شد. وی نامزد حزب «مردم پاکستان» در این انتخابات بود.

افراد مسلح وی را در جریان یک تجمع انتخاباتی ربودند. این مهاجمان به روی همراهان علی حیدر آتش گشودند و منشی و محافظ وی را کشتند. در این حادثه چهار نفر نیز زخمی شدند.

یوسف رضا گیلانی به عنوان بیست و سومین نخست وزیر پاکستان از سال 2008 تا 2012 بر مسند قدرت بود. وی پیش از کسب این مقام، ریاست مجلس پاکستان را برعهده داشت.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار