رئیس سازمان چای گفت: تاکنون حدود 33 هزار تن برگ سبز چای به ارزش ریالی 74 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به میزان خرید برگ سبز چای اظهار داشت: تا کنون حدود 33 هزارتن برگ سبز چای به ارزش ریالی 74 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که از این میزان 7 هزار و 500 تن چای خشک استحضال شده است.

وی با اشاره به میزان تولید گفت: در حال حاضر  شاهد افزایش تولید برگ سبز چای بودیم اما این موضوع بیانگر افزایش میزان تولید نیست چرا که امسال برداشت کمی زودتر آغاز شده و حال پیش بینی این امر نیاز به زمان دارد.

روزبهان ادامه داد: با بررسی و مشاهده باغات متوجه افزایش میزان تولید می شویم و دلیل آن را تنها می توان در رسیدگی باغات و حمایت دولت از چایکاران دانست.

رئیس سازمان چای با اشاره به کیفیت برگ سبز چای بیان کرد: محصول تولیدی امسال درمقایسه با سالهای گذشته به سبب همت چایکاران و دقت کارخانجات از کیفیت بالاتری برخوردار است که امیدواریم با عنایت خداوند و افزایش بارندگی در ماه های اخیر شاهد افزایش 10 الی 15 درصدی میزان تولید باشیم.

وی در ادامه یادآورشد: برداشت چین اول بهاره تا اواسط خرداد ماه تمام شده و برداشت چین دوم از اواخر خرداد ماه آغاز خواهد شد.

روزبهان با اشاره به نرخ خرید تضمینی چای بیان کرد: دولت خرید تضمینی برگ سبز چای را با پرداخت یارانه عهده دار است که هم اکنون این خرید همانند سال های گذشته انجام می شود.

رئیس سازمان چای  با اشاره به آنکه نرخ خرید تضمینی طی چند روز آینده اعلام می شود،عنوان کرد: شورای عالی اقتصاد نرخ خرید تضمینی را برمبنای افزایش تورم مصوب کرده اما هنوز آن را ابلاغ نکرده است.

 وی تصریح کرد: استحضار دارید که نرخ خرید تضمینی طی سه سال گذشته به طور متوسط 41 درصد افزایش داشته که این افزایش سال گذشته 21 درصد، 93، 51 درصد و سال 92، 60درصد بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.