معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال مجوز استخدام پیمانی 16 هزار و 200 نفر صادر شده که 11 هزار از این تعداد را پرستاران مقاطع مختلف تحصیلی تشکیل می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛دکتر محمد میرزابیگی در دیدار با اعضای ستاد اجرای طرح تحول سلامت استان ایلام اعلام کرد: سال گذشته نیز 17 هزار پرستار جذب مراکز درمانی کشور شدند.

میرزابیگی اضافه کرد: با توجه به شان و جایگاه پرستاران و نیز میزان بالای مسئولیت این افراد، وزارت بهداشت اقدام به آموزش 14 هزار دیپلمه به عنوان کمک پرستار غیر حرفه ای کرده که 10 هزار نفر از این افراد تا پایان سال جاری و از ابتدای سال آینده در مراکز درمانی کشور بکارگیری می شوند.

وی افزود: در آینده نزدیک برای پرستاران تحصیل کرده دانشگاهی پروانه صلاحیت حرفه ای و برای کمک پرستاران نیز گواهی شغلی غیر حرفه ای صادر می شود و کمک پرستاران ضمن آموزش و یادگیری مهارت های لازم از لباس های مخصوص که وجه تمایز آنها با پرستاران است استفاده می کنند.
میرزابیگی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: اجرای این طرح علاوه بر کاهش هزینه های درمانی برای بیماران، اعزام نیروهای متخصص به مناطق محروم کشور موجب ایجاد فضایی شاداب و آرامش بخش برای بیماران و کادر درمانی شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: هم اکنون در کشور معاونت پرستاری وزرات درمان، بهداشت و آموزش پزشکی از جنبه های علمی و آموزشی، تکنولوژی و فناروی و نیز نیروی انسانی در موقعیت خوب و مناسبی قرار دارد.

میرزابیگی ضمن تقدیر از خدمات رسانی مطلوب دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام برای بکارگیری نیروهای متخصص، شاداب، توانمند و دارای روحیه مشارکت، اظهار کرد: یکی از نکات ثبت این دانشگاه استفاده از زنان در سطوح مدیریتی است که رویه ای جدید در دنیا است.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.