مدیرکل بحران استان فارس گفت: نخستین تصمیم سازان زمان وقوع حوادث با حضور در دوره آموزشی، آمادگی خود را در شرایط خاص به منصه ظهور گذاشته و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

فیاض پور مدیر کل بحران استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛‌ درخصوص برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی مدیران تمامی دستگاه‌‌‌های دولتی 6 استان کشور، اظهار داشت: دوره آموزشی غدیر 3، با حضور مدیران تمامی دستگاه‌های دولتی استان‌‌های همجوار استان فارس، اصفهان، ‌بوشهر، خوزستان،‌ هرمزگان و کهگیلویه و بویر احمد هم اکنون به میزبانی شهر فارس در حال برگزاری است.

وی با تأکید براینکه کارشناسان، سازندگان، دست‌اندرکاران و مدیران دستگاه‌های دولتی یک شهر نخستین تصمیم‌گیران عرصه بحران در زمان‌ وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی هستند، افزود: این دوره آموزشی علاوه بر افزایش دانش، مهارت و تخصص لازم و به روز مدیریتی در مواجه با حوادث مختلف، در کارگاه‌‌های تخصصی آموزشی با طرح مسئله و سناریوی فرضی از مدیران تمامی دستگاه های یک استان، ارائه کارخواست و پرسش و پاسخ می‌شود.

مدیرکل بحران استان فارس ادامه داد: نحوه برخورد مدیریت هماهنگی بین مسئولان و نوع ارائه راهکارها در جهت مقابله با بحران پیش‌آمده از سوی اساتید ارزیابی می‌شود تا در نهایت نقاط ضعف و قوت مشخص و در جهت بهبود کیفیت شرایط برنامه ریزی شود.

فیاض پور با اشاره به اینکه نقاط ضعف و توانمندی استان‌ها دراین دوره‌ها مشخص می‌شود، گفت: خروجی این دوره تخصصی و کارآگاه‌‌‌‌‌های آموزشی آن افزایش ضریب ایمنی و تلاش تمام نهادهای یک استان در جهت کاهش یا به حداقل رساندن مخاطرات طبیعی است.

گفتنی است، امسال سومین دوره برگزاری آموزش آمادگی مدیران استان‌های همجوار بوده و دلیل انتخاب این استان‌ها مبنی بر این موضوع است که اگر حادثه‌ای در استان روی دهد آثار آن به دیگر مناطق همجوار رسیده و همین استانهای مجاور در کاهش مخاطرات و اقدامات امدادی می‌‌‌توانند سریعتر وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار