پنتاگون به رژیم صهیونیستی اجازه داده است تا به دلخواه خود جنگنده اف-35 را شخصی‌سازی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت مجله «وایرد» در مطلبی نوشت: هر فناوری جدیدی که از آمریکا خریداری شود، قواعد و محدودیت‌های خاص خود را دارد؛ قواعد و محدودیت‌هایی که دقیقا مرز اختیارات خریداران برای استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار مربوط به فناوری خریداری شده را مشخص می‌کنند. 

طبق این قواعد، در اکثر مواقع خریداران می‌توانند با فناوری خریداری‌شده تنها یک کار انجام دهند و آن، استفاده صرف از فناوری بدون کوچکترین دخل و تصرف است. خریداران نمی‌توانند تغییرات یا اصلاحاتی در آن اعمال کنند یا چیزی به آن اضافه یا از آن کم کنند. آنها حتی برای تعمیر آن نیز باید از پنتاگون اجازه‌نامه مکتوب داشته باشند. البته درخواست مجوز کتبی برای تعمیر فناوری خریداری شده نیز اگر آن فناوری دارای سخت‌افزار و نرم‌افزار فوق‌العاده پیشرفته‌ای مانند جنگنده اف-35 لایتنیگ (ساعقه) 2 باشد، معمولا با پاسخ منفی «عمو سام» مواجه می‌شود. 

جنگنده رادارگریز اف-35 لایتنیگ 2 که از سوی شرکت لاکهید مارتین به متحدان آمریکا فروخته می‌شود، با هشدار کتبی در خصوص ممنوعیت تعمیر و نگهداری آن از سوی شرکت‌های غیرآمریکایی تحویل مشتری می‌‌شود. این هشدارها و محدودیت‌های سختگیرانه به هیچ عنوان قابل چانه‌زنی نیستند؛ مگرآنکه مشتری فناوری خریداری شده، اسرائیل باشد.

اسرائیل اولین متحدی خواهد بود که از آغاز تحویل این جنگنده در ماه دسامبر آن را دریافت خواهد کرد و همچنین اولین خریداری خواهد بود که دست‌کم تا اطلاع ثانوی اجازه دارد تسلیحات و نرم‌افزار شخصی‌شده خود را برروی آن نصب کند. این نرم‌افزار یک سامانه "کنترل و فرماندهی" است که در حال حاضر در ناوگان نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نیز استفاده می‌شود. تسلیحات مدنظر این رژیم برای سوار کردن برروی جنگنده اف-35 جدید نیز یک سامانه موشکی ساخت خود این رژیم است.

البته مذاکرات دیگری نیز میان شرکت لاکهید مارتین و دفتر توسعه جنگنده اف-35 در پنتاگون در جریان است تا نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی مستقلاً بتواند رویه‌های معمول مربوط به تعمیر و نگهداری آن را انجام دهد. 

منابع آگاه بین‌المللی یکی از دلایل استثنا شدن رژیم صهیونیستی از محدودیت‌های مربوط به فناوری‌های خریداری شده از آمریکا را داد و ستد این دو در زمینه تبادل فناوری‌های نظامی می‌دانند. 

در ادامه این مطلب آمده است: اسرائیل در توسعه فناوری‌های نظامی بویژه در حوزه‌هایی مانند سامانه‌های تسلیحاتی، حسگرها، بمب‌های هدایت‌شونده و سامانه‌های هدف‌گیری دقیق از طریق لیزر و اشعه مادون قرمز به پیشرفت‌های زیادی دست یافته است که بسیاری از آنها برای استفاده در نیروی هوایی آمریکا به این کشور فروخته شده‌اند. گفته می‌شود سامانه نمایشگر فوق‌پیشرفته‌ای که در جنگنده اف-22 برای استفاده خلبان تعبیه شده است نیز برپایه یک فناوری خریداری شده از اسرائیل است.

نگارنده در پایان می‌نویسد: اما این تنها دلیل ماجرا نیست. اسرائیل به گفته فرماندهان ارشد نیروی هوایی این رژیم، برای آمریکا یک متحد معمولی نیست و با توجه به فضای خصومت‌آمیزی که در اطراف آن وجود دارد، نیاز دارد که تسلیحات و فناوری‌های موردنیاز خود را برروی جنگنده‌های خریداری شده از آمریکا نصب کند و این اجازه را نیز داشته باشد که در صورت بروز جنگ با همسایگان خود، برای صرفه جویی در زمان، بصورت مستقل بتواند نسبت به تعمیر و نگهداری آنها اقدام کند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
جنگنده اف ۳۵ را به راحتی در هوا پر پر اش می کونیم ،تمام جنگنده ها رادارگزیز را زیر موشک ها برتر از بین می بریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
اف ۳۵ فوق العاده است منم ارزومه نیروی هواییمون تجهیز بهش بشه ، ولی با داشتن این جنگنده بدست اسراییل شانسی تو اسمون نداریم ما پس یا باید ما هم دست بکار بشیم و بسازیم یا باید از روسیه سوخو پکفا یا همون سوخو۵۰ بخریم که نمیدونم عملیاتی شده یا نه به هر حال نباید تماشا کنیم و ببینیم دشمن تجهیز میشه .. پس یا علی رو بگیم و از همین الان شروع به ساخت یه جنگنده بکنیم ..
جنگ همش موشک نیست !!!
Germany
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
من نمیدونم این اروپایی های احمق چرا اینقدر به این صهیونیستهای نجس بها میدن ؟
حالا آمریکا که تکلیفش مشخصه چون توسط صهیونیستها اداره میشه ولی این کشورهای اروپایی چرا؟ الآن کاری کردن که اسرائیل از خودشونم قویتر شده.یعنی واقعا نمیترسن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
الحق که آمریکا کد خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
F 22 شاخ هواپیماهای آمریکایی.
دوستان ی تحقیق در مورد هواپیمای جنگنده پکفا یا T 50 روسیه داشته باشن،هر چند روسیه فعلا خیلی اطلاعات ناچیزی در مورد این جنگنده داده.اگه این هواپیما عملیاتی بشه،کلیه جنگنده ها باید بزنن کنار...
اگه ایمانمون قوی باشه،به قول یکی از دوستان اینا همش ی مش قوطی حلبی بیش نیست.
عقاب با اون عظمت و قدرت و توانایی بالایی که داره به دست ی شکارچی خوب صید میشه...
ضعف تمام محصولات جدید روز دنیا دیجیتالی بودنشونه!
اگه بتونیم مثل ی شکارچی خوب از روی زمین سیستم ناوبری هواپیما یا کشتی یا هر نوع موشکی رو از کار بندازیم،در اصل میشه قوطی حلبی........!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام
هم اكنون بعضي از دوستان در داخل بايد متوجه دعواي نمايشي اباما با اسرائيل قبل از توافق هسته اي بشوند
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
به نظرمن خر رو اگه تفنگ هم بارش کنی گرگ میخوره مصداق عربستان واسرائیل که با این همه اسلحه هیچ غلطی نمیتونن بکنن
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
کشتن زن وبچه های فلسطینی فکر نکنم کار بزرگی باشه که این هواپیما انجام میده اگه جرت دارن در میدان نبرد توانایی این قوطی حلبی پرنده رو نشون بدن بمب اتم دارن هیچ غلطی نتوانستن بکنن با این قوطی حلبی میخوان چه غلطی کنن مرگ بر اسرائیل وامریکا ی جنایتکار ومزدورانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
قوطی حلبی؟!!! یکی از برترین چنگنده هاس و خیلی پیشرفتس قوطی حلبی؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
من اخرش نفهمیدم امریکا خر اسرا ئیله یا اسرايیل خر امریکا خوب به هر حال هر دوشون حیوونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
٢ كار انجام بديم بهترين جنگنده ها رو خودمون ميسازيم.
١ مديريت درست و علمى ٢ گسترش فرهنگ كار گروهى به جاى تكروى و خودخواهى، چون همه بايد از بچگى اين رو ياد بگيرن كه اگه يه كم از منافع شخصيشون به نفع گروه گذشت كنن اون منفعتى كه از كار گروهى بدست ميارن بسيار بيشتر از منفعت شخصيه كه با تكروى بدست ميارن،
متخصصها و دانشمندايى كه اين تكنولوژى رو در آمريكا بوجود آوردن اكثر از كشورهاى ديگه مثل كشوراى شرق اروپا، آلمان ،روسيه و غيره بودن. خود آمريكاييها فقط يه كار ميكنن؛ "مديريت درست" خودشون هم ميگن "ما زاده شديم تا مديريت بكنيم".
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۲۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگه بتونیم بسازیم خوبه ولی ما تو پراید هم موندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
شاهکار مهندسی؟؟؟؟؟!!!!! به درد خودشون فقط میخوره. چون بچه های فنی مهندسی سپاه یک سیستم مختل کننده ی الکترونیکی ساختن به راحتی میتونن کل سیستم ناوبریشو از کار بندازن! دقیقا مثل rq170 که مخصوص پنتاگون بود و حتی وزارت دفاع آمریکا هم مجوز استفاده ازش نداشت!!! ولی سیستم پدافند سپاه کامپیوتر مرکزی( مغز سیستم) رو هک کرد و اون رو سالم در ایران پایین آورد. ایران خیلی چیزا ساخته که این مدل هواپیماهها در مقابلش هیچن. فقط رسانه ای نمیشه.
ضمنا یه چیز دیگه: چند وقت پیش رسانه های اسراییل فاش کردند که یکی از ماهواره های جاسوسی این رژیم با شلیک مستقیم لیزر به اون از کار افتاده!!!!!
Turkey
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
F35 رو هیچ کشوری نمیتونه بسازه به جز آمریکا!!
یکی از جنگنده های فوق العاده پیشرفته هستش که رو دست نداره!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
من واقعا یکی از ارزوهامه ایران f35 داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
مگه کسی در دنیا توانایی وتکنلوژی تعمیر این هواپیمارو داره؟!!!
اگر رژیم صهیونیستی هم بتونه موشک و تجهیز خود رو روی این جنگنده فوق فوق پیشرفته نهایی کنه از خود مبدا چنین قابلیتی روی آن نصب گردیده وگرنه خود اسرائیل هم قادر به افزودن آپشن روی این جنگنده رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
براى اينكه خود آمريكاييها ميگن:
"Air supremacy wins"
برترى هوايى(در جنگ) ميبرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
واقعا اف 35 یه شاهکار مهندسیه . کاش ما هم میتونستیم جنگنده ای به این خوبی بسازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
اف 22 شاید
ولی اف 35 آشغاله
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۲۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
f 35 نسبت به f 22 هیچی نیس
آخرین اخبار