طرح تحول سلامت نیاز به بازنگری جدی دارد

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: مراجعان در حوزه طرح تحول سلامت باید از علم، دانش و هوشمندی برخوردار باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد جواد کبیر مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان در ششمين همايش علمي فصلي و چهارمين گردهمايي جامع سالانه انجمن پزشكان كه امروز در مركز همايش هاي برج ميلاد برگزار شد، گفت: برای پیروزی اقتصاد مقاومتی راهی جز کنترل تقاضا در نظام سلامت وجود ندارد که این مهم با شناخت سیمای سلامت هر منطقه به دست می‌آید. بنابراین نیاز به همگرایی بیشتر در بین حوزه‌های فعال احساس می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه بعد از دوسال، طرح تحول سلامت نیاز به بازنگری جدی دارد، ادامه داد: مراجعان در این حوزه باید از علم، دانش و هوشمندی برخوردار باشند تا بتوانیم مدیریت منابع را به درستی انجام دهیم. 

کبیر افزود: تحت پوشش بیمه قرار دادن ١١ میلیون نفر که تاکنون بیمه نبودند، منابع کشور را دچار اختلال می‌کند. بدون نظام ارجاع و رد پای اثر بخشی درمانی با محوریت پزشک عمومی، این طرح به نتیجه نمی‌رسد، به کمک دانش پزشکان عمومی و به روز رسانی آن‌ها نیاز داریم. 

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان تصریح کرد: بیمه‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، کنترل تقاضا را به عنوان استراتژی‌ترین راه می‌شناسند. اگر ۵٠ خدمت با بار مالی بالا را شناسایی کنند، رد پای پزشک عمومی کمرنگ است. باید در شهرهای صد هزار نفر با استفاده از منابع موجود، برنامه پزشک خانواده را در بستر نظام ارجاع تعمیم دهیم. 

وی یادآور شد: در این انجمن، پزشکان عمومی با یک هم افزایی بین وزارت رفاه و وزارت بهداشت، می‌توانند فضایی برای تقویت نظام سلامت در جهت بهره‌مندی مردم از خدمات و بهینه سازی منابع سلامت ایجاد کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.