عضو شورای عالی نظام پزشکی در خصوص تعرفه های پزشکی گفت : برای تعیین میزان واقعی تعرفه ها باید قیمت تمام شده خدمات محاسبه و پس از لحاظ کردن سود سرمایه و استهلاک ، تعرفه واقعی تعیین و ابلاغ شود.

فرزاد فرقان عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان این که تعرفه خدمات پزشکی هیچ گاه در زمان خود اعلام نمی شود اظهار داشت:  موضوع تعرفه ها از جمله مباحثی است که در نظام سلامت همواره با آن مشکل داشتیم و از نظر محتوایی بصورت علمی بررسی نمی شود.

وی افزود : برای تعیین میزان واقعی تعرفه ها باید قیمت تمام شده خدمات محاسبه که این امر  پس از لحاظ کردن سود سرمایه و استهلاک ، تعرفه واقعی تعیین و ابلاغ شود.

 فرقان عنوان کرد :طرح تحول نظام سلامت بار سنگینی را بردوش بیمه ها گذاشته، که این امر موجب شده تا از سهم واقعی پرداخت بیمه ها  نسبت به تعرفه های بخش خصوصی عقب بمانیم.

وی با اشاره به این که بر اساس قانون چهارم و پنجم توسعه باید به جایی برسیم که بیمه ها 70 درصد تعرفه های بخش خصوصی را پرداخت کنند ، گفت : سازمان های بیمه گر باید تعرفه های واقعی را تمکین کنند.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد : نه تنها بیمه ها بر اساس قوانین توسعه 70 درصد تعرفه های بخش خصوصی را پرداخت نمی‌کنند بلکه در پرداخت همان 30 درصد نیز تاخیرهای چندین ماهه دارند.

به گفته فرقان طرح تحول نظام سلامت عملا بار مالی را برای سازمان های بیمه گر افزایش داده بطوری که عملا قادر به پرداخت نیستند ؛ اکنون سازمان تامین اجتماعی با تاخیر 5 ماهه و بیمه خدمات درمانی و سلامت نیز با تاخیر 7 ماهه مطالبات را می پردازند.

وی با اظهار نارضایتی از این که روند کنونی سبب شده تا میزان پرداخت از جیب بیمار افزایش یابد گفت : تا زمانی که ساختار بیمه ها درست نشود ، افزایش تعرفه ها مشکلی را حل نمی کند و بسیاری از بیماران نیز توان ورود به بخش خصوصی را ندارند.

وی تصریح کرد  : در بخش خصوصی پزشکان طبق تعرفه مصوب بیماران را ویزیت می کنند اما در بخش دولتی بیمار با پرداخت 3 هزار تومان توسط یک متخصص ویزیت می شود و عملا بار مراجعات به بخش خصوصی کاهش و در بخش دولتی افزایش یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار