مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان از بهره مندی ۲۴ هزار مددجو تحت پوشش این نهاد از خدمات مشاوره فردی و گروهی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛جاسم محمدی فارسانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از بهره مندی ۲۴ هزار و ۵۰ نفر از خدمات مشاوره ایی و راهنمایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال ۹۴ خبر داد.

وی با اشاره به اینکه مشاوره های فردی و گروهی در راستای توانمند سازی خانواده های کمیته امداد و ارتقای سطح روحی روانی مددجو برگزار می شود گفت: راهنمایی های فردی و گروهی مددجویان با اهداف تقویت روحیه اعتماد به نفس، مهارتهای زندگی و شیوه های برخورد صحیح با فرزندان، نگرش مثبت به آینده، رابطه مذهب با سلامت روان، آموزش مهارت حل مسئله و ... صورت گرفته است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان ادامه داد: برای ارائه خدمات مشاوره ای در سال ۹۴ بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در استان هزینه شده است.

محمدی فارسانی اظهار داشت: نکته مهم،بازخورد این خدمات در بررسی میدانی و در خصوص موارد منجر به جدایی و طلاق شده که نرم آن کمتر از یک درصد است و در مطالعه دیگری در بررسی علمی عوامل موفقیت زوج های جوان شرکت کننده در کلاس های آموزش مشاوره و در مرحله دوم دین داری، اعتقادات مذهبی و استفاده نکردن از ماهواره به دست آمده که از تاثیر گذاری این آموزش ها نشات می گیرد.

وی عنوان کرد: ضرورت تقویت رویکردهای اسلامی در ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی، استفاده حداکثری از ظرفیت های برون سازمانی، تمرکز مشاورین بر مسائل روانی و رفتاری جامعه هدف، توسعه مشاوره و راهنمایی گروهی، تأکید بر ازدواج جوانان و ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار، تقویت اتاق فکر مشاوره، اطلاع رسانی خدمات مشاوره به افراد و خانواده های مورد حمایت و ... از جمله اهداف و راهبرد های برگزاری کلاس های مشاوره فردی و گروهی است.
انتهای پیام/ا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.