نمایندگان مجلس، مجازات جرایم مرتبط با قاچاق کالا و ارز را تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۱ دی) مجلس شورای اسلامی، در ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماده ۲۸ این لایحه را با ۱۰۸ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۳ رای ممتنع تصویب کردند.

طبق این ماده، هر کس در اسناد مثبته گمرکی اعم از کتبی یا دیجیتالی، مهر و موم یا پلمب گمرکی و سایر اسناد از قبیل اسناد سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و سایر مجوزهای مورد نیاز صادرات و واردات شناسه کالا و رهگیری ، مرتکب جعل گردد و یا به علم جعلی بودن، آنها را مورد استفاده دهد، علاوه بر جزای نقدی از ۲۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال به مجازات حبس ۲ تا ۵ سال حبس برای اسناد جعلی با ارزش تا ۵۰۰ میلیون ریال و ۵ تا ۱۰ سال حبس برای اسناد جعلی با ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون ریال محکوم می‌شود.

در تبصره این ماده هم آمده است خرید و فروش اسناد اصیل گمرکی که قبلا در ترخیص کالا استفاده شده است و همچنین استفاده مکرر از آن اسناد، جرم محسوب و مرتکب به مجازات فوق محکوم می شود.

در جریان بررسی این ماده علیرضا محجوب، عضو کمیسیون اجتماعی خواستار حذف این ماده شد که نمایندگان مجلس با این پیشنهاد مخالفت کردند./س2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار