مسائل و مشکلات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان چایپاره مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مرتضی اصغری فرماندار چایپاره در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: در شهرستان چایپاره فقط یک مرکز پرورشی فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد؛ فلذا توسعه این مراکز حتی الامکان بصورت مراکز سیار در سطح شهرستان و بویژه در روستاها ضرورت دارد.

وی کانون های پرورش فکری را بهترین مکان برای سوق دادن کودکان به سمت مطالعه دانست و گفت: هنرها و مهارتهایی که در کانون به کودکان و نوجوانان آموزش داده می شود می تواند حتی زمینه اشتغال آنها را در سالهای بعد فراهم نماید.

فرماندار چایپاره کمبود نیروی انسانی و تجهیزات را از دیگر مشکلات اساسی کانون پرورشی کودکان و نوجوانان چایپاره برشمرد و خواستار توجه بیشتر و برنامه ریزی این کانون برای روستاهای شهرستان شد.

جواد زاهدی مدیر کل کانون پرورشی کودکان و نوجوانان استان نیز در این دیدار با اعلام اینکه اولین موزه تخصصی کودکان کشور در ارومیه در حال راه اندازی است، گفت: در این موزه انواع آثار تاریخی استان و کتب مخصوص کودکان و نوجوانان در ادوار مختلف تاریخی در معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

وی گفت: این موزه در یکی از ساختمانهای ساختمان مرکزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه و در فضای 1500 متر مربع و پس از تغییر کاربری در حال راه اندازی است و بزودی افتتاح خواهد شد .

وی با بیان اینکه تاکنون در ارومیه 5 کانون سیار در نقاط مختلف این شهر راه اندازی شده افزود: هم اینک دو کانون سیار در شهرستانهای تکاب و اشنویه نیز در حال راه اندازی است و تا 10 روز دیگر به این دو شهرستان اعزام خواهند شد .

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همچنین با اشاره به اینکه در استان 33 مرکز کانون پرورشی وجود دارد گفت: رایزنیهای لازم برای احداث یک ساختمان جدید در منطقه آزاد ماکو انجام شده و عملیات اجرایی آن نیز از سال آینده شروع خواهد شد .

وی همچنین در خصوص راه اندازی مراکز سیار پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان چایپاره قول مساعد داد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.