سیلاب به تاسیسات زیربنایی، معابر درون شهری و برون شهری ، واحدهای مسكونی و راه های منطقه خسارت وارد كرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،مدیركل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان از وقوع سیلاب ناشی از بارش رگباری باران شامگاه روز سه شنبه درشهرهای سمنان،سرخه و مهدیشهر خبرداد وگفت: سیلاب به تاسیسات زیربنایی، معابر درون شهری و برون شهری ، واحدهای مسكونی و راه های منطقه خسارت وارد كرده است.

احمد طاهری گفت: سیلاب باعث آبگرفتگی قابل توجهی در محور ارتباطی شهرستان های سرخه به گرمسار در منطقه جمشید آباد شد.

وی خاطرنشان كرد: در بخش شهری نیز واحدهای مسكونی و تجاری شهروندان سمنان در پی بارندگی و جاری شدن سیلاب در معابر شهری، آسیب دیده است.
طاهری یادآور شد : خسارت به تاسیسات زیرساختی، راه ها، برق شهری در شهرستان سمنان قابل توجه بوده است.
وی با بیان اینكه برآورد خسارات وارده به بخشهای مختلف پس از امدادرسانی و رفع خرابیهای اولیه انجام می شود، تاكید كرد: گروه های مختلف اكنون به دنبال نجات جان مردم و رهاسازی برخی خودروها از آبگرفتگی و كاهش خسارات هستند.
مدیركل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان تاكید كرد: بارندگی رگباری به سمت شرق استان در حركت است و انتظار بارش در شهرستان های شاهرود و میامی را داریم.
معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان نیز گفت : بارش شدید دیشب باعث آوار و ریزش سه واحد مسكونی شد كه این حوادث تلفات جانی نداشت.

علی یحیایی افزود: سه واحد مسكونی در محدوده خیابان حافظ نو در میدان حافظ، خیابان آستانه در اطراف امامزاده یحیی)ع) و یك واحد مسكونی نیز در خیابان طالقانی ریزش داشت كه فقط باعث خسارات مالی شد.

وی تاكید كرد: گروههای امدادی هلال احمر با توجه به شرایط این واحدهای مسكونی، چند واحد مسكونی اطراف خانه آوارشده به ویژه در خیابان آستانه را تخلیه كرده اند.

وی یاد آور شد: بیش از 10 اكیپ مختلف امداد و نجات هلال احمر امشب در سطح شهر سمنان به نجات خودروهای گرفتار در آبگرفتگی و تخلیه آبگرفتگی در نقاط مختلف مشغولند.

هواشناسی كشور برای 13 استان كشور در مركز سلسله كوه های اابرز و زاگرس بارندگیهای شدید پیش بینی كرده بود و درباره آبگرفتگی و خسارات، هشدار داده بود.

به پیش بینی هواشناسی، فردا نیز بارندگی در سمنان با شدت كمتری ادامه می یابد و از چهارشنبه شب، وضعیت جوی به حالت عادی بازمی گردد.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: سیل ، استان سمنان ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.