برای رقابت پذیر شدن صنعت کفش تبریز مرکز ملی طراحی کفش در این شهر ایجاد می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیر ارشد پژوهشهای صنعتی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد موسوم به یونیدو پس از بازدید از کارخانه ها و واحدهای تولید کفش در تبریز گفت : تبریز پایتخت کفش و چرم ایران است ولی مشکل عمده این صنعت رقابتی عمل نکردن آن است.

خانم اوروویا افزود : هدف من در این سفر بازدید از کارخانه ها ، انجمن ها و سهامداران صنعت چرم و کفش و جذب سرمایه گذار و برنامه ریزی برای راه اندازی مرکز طراحی کفش در تبریز است .

مدیر پژوهشهای صنعتی یونیدو افزود : در پی ایجاد این مرکز کارشناسان یونیدو خدمات فنی و مشاوره ای ارائه خواهند داد و قطعا ایجاد این مرکز به رشد رقابت پذیری ، افزایش صادرات و ارزش افزوده و ارتباط فعالان این صنعت با نهادهای جهانی مرتبط با کفش کمک خواهد کرد.

خانم اوروویا گفت : بازاریابی و ایجاد ارتباط با کشورهای همسایه و شرکت دادن صنعت کفش تبریز در نمایشگاه ها هدف دیگر این سفر است.

برای ایجاد مرکز ملی طراحی فرش در تبریز نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در ایران با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای ، شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی ، انجمن کفش تبریز و اتحادیه تولیدکنندگان کفش تبریز مرداد پارسال تفاهم نامه ای امضا کردند.

هم اکنون بیش از 3 هزار واحد و کارگاه تولید کفش در تبریز فعالیت و 40 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم از این صنعت ارتزاق می کنند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.