گفتگو با یک کارآفرین؛

با یک سرقفلی 5 اینچی پولدار شوید + تصاویر

بسیاری از افراد تصور میکنند برای کسب درآمد به یک مغازه نیاز دارند اما هستند کسانی که تنها با یک گوشی 5 اینچی درآمدزایی می کنند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از راه های کسب درآمد سریع و بدون نیاز به سرمایه گذاری راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی است که اکثر آنها نیز ابتدا از داخل خانه ها آغاز می شود و سپس رشد کرده و تبدیل به شرکت های بزرگ می شوند. 

بسیاری از افراد بر این باورند که راه اندازی کسب و کار اینترنتی فقط با سرمایه گذاری زیاد امکان پذیر است و باید برای شروع هزینه های زیادی را صرف راه اندازی وب سایت و تبلیغات و... کنند یا به برنامه نویسی مسلط باشند و با فرآیند پیچیده کارهای فنی یک کسب و کار اینترنتی روبرو شوند.

خانم توکلی نمونه ای از یک کسب و کار اینترنتی موفق است که با کمک همسرش توانسته است در این راه به الگوی در آمدزایی خوبی برای خانواده خودش دست پیدا کند. این خانم  یک اتاق کوچک از منزلش را به وسایل خیاطی و خرازی اختصاص داده است و با عکس های زیبایی که از این اتاق میگیرد و در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک می گذارد رونق خوبی به کسب و کارش داده است.

با یک سرقفلی 5 اینچی پولدار شوید+تصاویر

با یک سرقفلی 5 اینچی پولدار شوید+تصاویر

با یک سرقفلی 5 اینچی پولدار شوید+تصاویر

خانم توکلی خودتون معرفی کنید و بگید ایده این کار از کجا به ذهنتون رسید؟

_من فریده توکلی هستم مدرک کاردانی گرافیک و کارشناسی نقاشی دارم. به دلیل اینکه سال ها نقاشی روی شیشه انجام دادم و در بیرون از منزل شاغل بودم تصمیم گرفتم شغلی داشته باشم که در خانه باشد و در کنار کارهای روزمره منزل بتونم آن ها را هم انجام دهم. در واقع  کار من با عکاسی از مغازه خرازی همسرم شروع شد. چون این تصاویر به صورت حرفه ای ضبط می شد و رنگ های شادی داشتند از طرف اقوام بسیار مورد استقبال قرار گرفت. تصمیم گرفتم وارد شبه های اجتماعی بشم  و شروع به فروش آنلاین محصولات خرازی مغازه همسرم نمایم.

الان چه تعداد دنبال کننده در صفحه اینستاگرام دارید؟

_حدود 30000 نفر دنبال کننده در صفحه اینستاگرام دارم که ابتدا فقط همسرم صفحه را فالو کرد و بعد از مدتی اقوام و بستگان هم اضافه شدند تا این که تعداد اعضای صفحه در عرض یک سال رشد زیادی کرد به طوری که ما الان هر روز 100 نفر به جمعمون اضافه می شود.


با یک سرقفلی 5 اینچی پولدار شوید+تصاویر


با یک سرقفلی 5 اینچی پولدار شوید+تصاویر


خانم توکلی مشتریانتون چه طور به شما اطمینان می کنند؟

_ما سعی می کنیم اجناس سفارشی مشتریان را به موقع تحویل بدیم. دقیقا همان چیزی که در عکس ها می بینند بدون هیچ تغییری برای آن ها ارسال می شود. به همین دلیل خود افراد نقش تبلیغ کننده برای کسب وکار من را دارند و به بستگانشون معرفی می کنند.

تا الان شده خسته بشید فکر کنید نباید این کار را ادامه بدید؟

_خیلی وقت ها احساس کردم خسته شدم و نباید ادامه بدم ولی بیننده های عکس ها در صفحه اینستاگرام خیلی به من امید می دهند. من از همه شهرهای ایران حتی جزیره کیش، قشم و یا روستاهای دور ازتهران که شاید 5 نفر سکنه داشته باشند مشتری دارم. 

درآمد این کار چقدر است؟ آیا ارزش داره که شما این همه وقت صرف گرفتن عکس های زیبا میکنید؟

_روزهای اول خیلی درآمد نداشتم ولی بعد از یکی دو ماه کم کم خرازی آنلاین به در آمدزایی رسید.من به شخصه به کارهای دستی علاقمندم و دوست دارم به نوبه خودم از صنایع دستی حمایت کنم به همین دلیل  برای مشتریانی که کارهای دستی انجام میدهند تخفیف قائل می شدم در نتیجه سفارش ها زیاد شد. تا اینکه امروز که در خدمت شما هستم گاهی اوقات درآمد روزانه صفحه از مغازه همسرم هم بیشتر میشود.

سخن آخر

هدف من از راه اندازی کسب و کار آنلاین علاوه بر سرگرمی، درآمدزایی حمایت از هنرهای اصیل ایرانی مثل پته دوزی، سرمه دوزی و سوزن دوزی و... و خانم هایی که صنایع دستی انجام می دهند بتوانند به کسب و کارشان رونق ببخشند و به ابزار و وسایلی که شاید فقط در تهران باشند دسترسی پیدا کنند. 


گفتگو از نازنین روزبهانی



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
اینم میشه