به نوشته سی‌ان‌بی‌سی، دونالد ترامپ برای جمع‌آوری پول به منظور ادامه رقابت انتخاباتی، نسبت به کلینتون شرایط سخت‌تری دارد.

سی‌ان‌بی‌سی: رقابت مالی کمپین کلینتون و ترامپ/ درخواست ترامپ برای دریافت کمک مالی از جمهوریخواهان
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی‌ان‌بی‌سی در مطلبی نوشت: «دونالد ترامپ،» نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اغلب به ثروت خود مباهات می‌کند. اما احتمال زیادی وجود دارد که پیش از انتخابات ماه نوامبر (30 روز منتهی به 9 آذر) با مشکلات مالی مواجه شود.

ترامپ بخش اعظم پولی را که تاکنون در انتخابات اولیه خرج کمپین خود کرده، وام گرفته است. از آن جا که در صورت رقابت ترامپ با «هیلاری کلینتون،» کمپین وی برای پیروزی باید هزینه‌های بیشتری صرف کند، این میلیاردر سازمانی را به منظور جمع‌آوری پول راه‌اندازی کرده است.

ترامپ کار دشواری را برای جلب حمایت اهداکنندگان جمهوری‌خواه پیش ‌رو دارد. بررسی هزینه‌های مالی انتخاباتی سال 2012، مخارج سرسام‌آور چنین رقابتی را نشان می‌دهد. در انتخابات گذشته، دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا بیش از 1.1 میلیارد دلار صرف حمایت از باراک اوباما و «میت رامنی» کردند.

بنابر این مطلب، دونالد ترامپ به رغم ثروت هنگفت، به احتمال زیاد نمی‌تواند متحمل چنین هزینه‌ای شود. مدیر امور مالی وی در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: کمپین ترامپ برای جمع‌آوری پول با حزب جمهوریخواه وارد همکاری شده است. قرار است در همین زمینه توافقی مشترک به امضا برسد تا تلاش‌ها برای جمع‌آوری پول از سوی هر دو طرف با یکدیگر تلفیق شود.

به گفته وی، این کمپین قصد دارد بیش از 1 میلیارد دلار برای حمایت از ترامپ جمع‌آوری کند و اطمینان دارد در این کار موفق خواهد شد.

ترامپ توانست از طریق کمک‌های فردی تا پایان ماه مارس (31 روز منتهی به 11 فروردین)، 12 میلیون دلار جمع‌آوری کند. او با اخذ وامی 36 میلیون دلاری، سایر هزینه‌های کمپین خود را تأمین کرد. گروه‌های خارج از حزب جمهوریخواه نیز تاکنون 36 میلیون دلار به کمپین وی کمک کرده‌اند.
این در حالی است که هیلاری کلینتون تا پایان مارس 180 میلیون دلار جمع‌آوری کرد. گروه‌های خارج از حزب دموکرات نیز تاکنون 76 میلیون دلار برای حمایت از کلینتون در اختیار کمپین وی قرار داده‌اند. 

به همین دلیل کارشناسان معتقدند ترامپ در شرایط سخت‌تری نسبت به کلینتون قرار دارد و پاگرفتن سازمانی که در این زمینه ایجاد کرده است، زمان‌بر خواهد بود. تعدادی از مقامات ارشد حزب جمهوریخواه برای حمایت از ترامپ اعلام آمادگی کرده‌اند. «شلدون ادلسون،» سرمایه‌دار یهودی-آمریکایی که پیش از این از «مارکو روبیو» حمایت مالی می‌کرد، از جمله کسانی است که حاضر به حمایت از ترامپ شده است. 

به گفته یکی از کارشناسان، به نفع ترامپ است که از حمایت اهداکنندگان کوچکتر به جای سرمایه‌گذاران بزرگ استفاده کند. زیرا او در سخنرانی‌های انتخاباتی خود در دوره مقدماتی گفته بود به پول‌های اهدایی نیاز ندارد و به منافع خاصی متکی نیست. همین مسئله توجه بسیاری از هوادارانش را جلب کرد و برای آن‌ها خوشایند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار