مدیر امور عشایری استان اردبیل گفت: ایل شاهسون اردبیل جزو 3 ایل برتر کشور بوده و در حال حاضر 15 هزار خانوار عشایر با 80 هزار جمعیت در راستای تولید محصولات دامی و باغی فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ قادر هنرمند افزود: عشایر تلاشگر شاهسون اردبیل سالانه 160 هزار تن محصولات یاغی و زراعی تولید می‌کنند که این قشر نقش بسزایی در تولید محصولات داخلی دارند و این تولیدات علاوه بر مصرف داخلی به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

وی گفت: ایل شاهسون اردبیل جزو 3 ایل برتر کشور بوده و در حال حاضر 15 هزار خانوار عشایر با 80 هزار جمعیت در راستای تولید محصولات دامی و باغی فعالیت می‌کنند.

مدیر امور عشایری استان اردبیل بیان کرد:‌ عشایر استان سالانه 11 هزار تن گوشت قرمز، 44 هزار تن پنیر، 6 هزار تن شیر و یک هزار و 500 تن پشم تولید می‌کنند و روز به روز بر تولیدات این قشر در منطقه افزوده می‌شود.

هنرمند تصریح کرد: عشایر استان اردبیل 6 درصد جمعیت منطقه را تشکیل می‌دهند و این قشر تولید 35 درصد پروتئین در منطقه را به خود اختصاص داده‌اند و ما نیز برای حمایت از عشایر برنامه‌های بسیار خوبی پیش‌بینی کرده‌ایم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، ایل ، شاهسون ، برتر ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.