از یگان‌ها و معلمان برتر ارتش در زمینه عقیدتی سیاسی با حضور جانشین فرمانده ارتش تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تقدیر از مسئولین یگان‌های برتر ارتش و همچنین معلمان نمونه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش، حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر فهمیده معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش و برخی دیگر از مسئولان ارتش در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم رئیس عقیدتی سیاسی ارتش با تبریک ایام شعبانیه و روز پاسدار اظهار داشت: پاسداران انقلاب اسلامی دفاع از اسلام را امروز به صورت یک فرهنگ گرانبها درآوردند.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: پاسداران سپاه امروز درکنار برادران ارتشی خود در دفاع از حرم اهل بیت نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: ما باید به رشد معنوی در نیروهای مسلح همان گونه که مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی خود با فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح فرمودند هم از نظر توان نظامی آمادگی خود را بالا ببریم و از نظر معنوی باید به جایگاه بالاتری برسیم. توان رزمی بدون رشد معنویت ارزش ندارد و رشد معنوی بدون وجود توان رزمی بالا در نیروهای مسلح کاربردی ندارد اینها مکمل هم‌اند و باید در کنار هم باشند.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به دوران دفاع مقدس و انجام امور فرهنگی که در جبهه‌ها انجام می‌شد افزود: ما امروز در ارتش در اوج معنویت قرار داریم که این همان فرموده مقام معظم رهبری است. من زمانی که در یکی از پادگان های ارتش در شمال کشور حضور داشتم دیدم که نیروهای این مرکز علاقه زیادی برای رفتن به سوریه و دفاع از حرم اهل بیت داشتند که این نشانه وجود اوج معنویت در ارتش ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: افتخار امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود فرماندهی است که به ساخت مساجد و رشد معنوی نیروهای یگان خود اهمیت می‌دهد. ما در مراسم اعتکاف امسال بیش از 15 هزار معتکف از ارتش را داشتیم  که این خود نشانه وجود معنویت بسیار زیاد در بین نیروها است. همانگونه که همه شاهد هستند اگر روحیه  نیروهای مسلح با معنویت آمیخته شود هیچ دشمنی توان مقابله با آنها را نخواهد داشت که این مسئله را می‌توان به خوبی در ماموریت‌های نیروهای مسلح کشورمان دید.

در ادامه این مراسم امیر عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده ارتش با تبریک ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار داشت: ما در حال حاضر ارتشی داریم که به فرموده مقام معظم رهبری این ارتش قبل از انقلاب پشت به قبله بود اما اکنون با همت فرماندهان و روحانیون از درون دگرگون شده و به قبله بازگشته است.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: من در زمان دانشجویی خود در سال 74 با همکاری سایر دانشجویان طرحی را برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم برنامه‌های دانشگاه را طوری هماهنگ کنیم که تمامی دانشجویان بتوانند در اول وقت نماز خود را به جای بیاورند. ما باید خدا را شکر کنیم و باید از فرماندهان و مسئولان سازمان عقیدتی ارتش تشکر کنیم که اکنون ارتشی داریم که تمام برنامه‌هایش به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که نماز اول وقت در اولویت نیروها باشد.

وی افزود: اگر اکنون در میان تمام دستگاه‌های کشور یک نظرسنجی صورت بگیرد معلوم می‌شود که ارتش یکی از یگان‌های برتر در زمینه‌های معنوی است. در حال حاضر ما با چالشی بزرگ مبنی بر هجوم کارکنان ارتش برای انجام ماموریت در نقاط مختلف جهان مواجه‌ایم که همه اینها به خاطر پرورش و آموزش نیروها بر اساس اصول اسلامی و طالب عمل بودن آنها است.

جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: اینکه یک کشور ارتشی آماده داشته باشد تا ماموریت محول شده را به سرعت و با کمترین تلفات انجام دهد خوب است اما کافی نیست، همین طالب عمل بودن موجب شده تا ارتش ما امروز به این جایگاه والا برسد.

امیر موسوی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: ما امروز نقشه راهی در ارتش به وجود آوردیم که این نقشه راه فرماندهی مبتنی بر اخلاق است. اگر در نیروهای مسلح فرماندهی بر اصول اخلاقی عمل نکند نیروهای تحت امر او فرمانش را اطاعت نمی‌کنند اما خوشبختانه در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تمام فرماندهان با این اصل توانسته‌اند رابطه خوبی با نیروهای خود برقرار کنند. ما همچنین در ارتش و در کنار اصل فرماندهی مبتنی بر اخلاق شیوه زندگی بر اساس احکام اسلامی را آموزش دادیم. این مسئله که ارتش یک یگان نظامی است و باید برای دفاع از کشور وارد عمل شود نمی‌تواند باعث شود تا ما از آموزش نیروهای خود برای زندگی بر اساس احکام اسلامی کوتاه بیاییم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۳۱ تير ۱۳۹۵
پاینده باد ارتش ظفرمند ایران عزیزمان
آخرین اخبار