معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: احداث جاده ساحلی از پل بشار تا پل مختار برای جلوگیری از تصرفات غیرمجاز و ساماندهی رودخانه بشار یک ضرورت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛پژمان نیک‌اقبالی صبح امروز در نشست با مسؤولان آب منطقه‌ای استان با اشاره به کاهش بارندگی در سال‌ها اخیر اظهار کرد: متأسفانه با کاهش روان‌آب‌های سطحی مواجه هستیم که این زنگ خطری برای کشاورزان استان است.
 
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حفر چاه‌های غیرمجاز در بسیاری از مناطق استان از دیگر عواملی است که موجب کاهش آب‌های زیرزمینی شده است.
 
این مسؤول عنوان کرد: برای جلوگیری از این تهدید لازم است که برنامه‌ریزی و اقدامات اساسی انجام گیرد و همه دستگاه‌ها در این راستا پیگیر باشند.
 
نیک‌اقبالی با بیان این‌که رودخانه بشار به عنوان طرح پایلوت انتخاب شده و ساماندهی این رودخانه یک ضرورت است بیان کرد: پس باید همه تلاش خود را در جهت جلوگیری از تصرفات غیرمجازی که حاشیه این رودخانه زیبا را تهدید می‌کند بکار گیریم.
 
این مسؤول با بیان این‌که برای ساماندهی رودخانه بشار کارخانه‌های شن و ماسه بین پل اول، پل مختار و بالاتر از پل مختار را متوقف کردیم، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح ساماندهی و زیباسازی رودخانه بشار می‌توان به خوبی از ظرفیت‌های گردشگری آن استفاده کرد.  
 
وی افزود: ساماندهی و زیباسازی رودخانه بشار به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم دستگاه‌ها با اجرای برنامه‌های که به آنها مربوط می‌شود هر چه زودتر این پروژه به بهره‌برداری برسد.
 
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جاده ساحلی بین پل بشار تا پل مختار برای جلوگیری از تصرفات غیرمجاز و مهیا شدن احداث شود.
 
وی با تأکید بر اجرای طرح ساماندهی و زیباسازی رودخانه بشار افزود: شهرداری باید تا خرداد ماه امسال این طرح را اجرا کند و اگر معارضی هم وجود داشته باشد امور آب استان آن را رفع کند.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.