نماینده مردم تهران گفت: صف‌بندی اصولگرا و اصلاح طلب نمی‌تواند حکایت از واقعیت‌های سیاسی امروز جامعه داشته باشد.

امروز صف‌بندی اصولگرا و اصلاح طلب  حکایت از واقعیت‌های سیاسی جامعه ندارد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در نطق میان دستور اظهار داشت: در طول مجلس نهم در خصوص موضوعات مهم کشور و مشکلات مردم 50 سوال از وزرای خارجه، دادگستری، نفت، کار، ارشاد، مسکن، دفاع، کشور طرح کرده‌ام. اما تنها یک مورد از این تعداد سوال در صحن علنی مطرح و مابقی آن با توجه به برطرف کردن اشکالات و موضوع سوالات از وزرا از سوال کردن خود صرف نظر کردند.

نماینده مردم تهران افزود: سوالات مطرح شده در صحن مربوط به بلاتکلیفی مسکن مهر، وضعیت سقوط شاخص بورس، توضیح وزیر صنعت در هیئت مدیره 19 شرکت خصوصی، وضعیت توهین به مقدسات در نشریات و وضعیت استخدام و پذیرفته شدگان آزمون نفت بوده است.

رسایی با بیان اینکه در مجلس هشتم نیز بنده علیرغم همسویی با سیاست‌های دولت‌های نهم و دهم چنین انتقادهایی را داشتم، گفت: در مجلس نهم نیز ضمن اینکه بارها از پشت همین تریبون از اقدامات مثبت دولت یازدهم و برخی وزرا حمایت کرده‌ام. انتقادهایی را داشته‌ام.

وی در تشریح اقداماتش در مجلس هشتم اظهارداشت: در کنار ملاقات‌های مردمی و پیگیری مشکلات آنان مقابله با جریان فتنه و تلاش برای به محاکمه کشاندن آقازاده مشهور به "جونیور" و ارائه طرح لغو حقوق مادام‌العمر نمایندگان، ارائه طرح شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی موافقت با تفاهنامه تحریمی پرابهام و مخالفت با رفتارهای غلط شخص آقای روحانی و دولت وی بوده است.

نماینده مردم تهران ضمن تبریک به راه یافتگان مجلس دهم گفت: دوستان بهتر از بنده می‌دانید که تغییرات بعد از سالهای اخیر به ویژه بعد از فتنه سال 88 و مسیری که برای توافق و اجرای عهدنامه پرابهام و ضعیف برجام و به ضرر تهیه شده است، وضعیت سیاسی، فکری جامعه را به جایی رسانده که مدت‌ها دو جریان اصلاح طلب و اصولگرایی حاضر به گفتن واقعیت‌های احزاب و جریان‌های سیاسی در رسانه‌ها نیستند.

وی تصریح کرد: اکنون وقتی به صحنه سیاسی کشور نگاه می‌کنید به جرأت می‌توان گفت که تابلوی جریان اصولگرایی هرچند مانند اصلاح طلبی و تا اندازه آن دچار بحران و هویت نیست، اما تعدادی از چهره‌ها و تشکل‌های سیاسی دچار بحران هویت شده‌اند و برای همین امر کاندیداهایی که در چند دوره گذشته خود را اصولگرا معرفی می‌کردند، دیدیم در لیست مورد حمایت اصلاح طلبان حضور یافته و شعارشان حذف حصر از سران کودتای سال 88 شده بود.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: برای همین برخی از مجامع خوش نام در تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در ائتلافی قرار می‌گیرند که در صف‌بندی با فتنه و کودتای سال 88 اصرار دارند اما وقتی همین تشکل روحانی لیست انتخاباتی برای مجلس خبرگان معرفی می‌کند چهره‌های را در آن می‌بینیم که تمام تلاششان برای تقابل با آمریکاست.

رسایی گفت: صف‌بندی اصولگرا و اصلاح طلب هم مانند صف‌بندی چپ و راست نمی‌تواند حکایت از واقعیت‌های سیاسی امروز جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد: سوگ‌مندانه باید بگوییم جریان اصولگرایی درگیر نوعی خودزنی سیاسی است و برخی از چهره‌ها، اسم و رسم‌دار این جریان از یک جهت همچنان می‌خواهند روی اصولشان بایستند و از طرفی دیگر می‌خواهند آنهایی را که تن به هر خفت و خواری سیاسی می‌دهند را در خود نگهدارند.

نماینده مردم تهران افزود: می‌خواهند اصولگرا باشند اما نمی‌خواهند هزینه آن را در مبارزه با فساد سیاسی و اقتصادی از درون بپردازند.

رسایی با اشاره به تقسیم‌بندی مسئولان انقلابی و غیرانقلابی در بدنه نظام خاطر نشان کرد: این اقدام در سالهای اخیر رقابت حقیقی بین دو تفکر استکبارپذیر و استکبار ستیز است و رقابت بین دو جریان مغلوب غرب و اشرافی‌گرایی و مدافع مستضعفان به ویژه در انتخابات آینده است.

وی اظهار داشت: همان نکته مهمی که امام امت 27 سال قبل به عنوان جنگ حقیقی از آن چنین یاد کردند که امروز جنگ حق و باطل، فقر و غنا و پابه رهنگان و مرفهین شروع شده است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: اگر جریان اصولگرایی می‌خواهد از این رکود دوگانگی بیرون بیاید باید تکلیف خود را با چهره‌های دوزیست و مغازه داران دونبش مشخص کند.

رسایی خاطر نشان کرد: مدت‌هاست رئیس دولت یازدهم به رفتارها و گفتارهای متناقض در تقابل صریح با مواضع رهبری روی آورده است و روزبه روز به سرعت آن می‌افزاید که آخرین مورد آن درخصوص برجام 2،3 و 4 و در روزهای اخیر در مورد اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی و آموزش زبان انگلیسی بود.

وی گفت: جناب روحانی در برخی مواقع در موضوع برجام در حالی که در تقابل کامل با سخنان رهبری موضع می‌گیرد و عمل می‌کند اما در پایان اظهاراتش با ابراز ارادت پررنگ به رهبر، ایشان را هدایتگر اجرای برجام معرفی می‌کند.

نماینده مردم تهران اظهار کرد: آقای روحانی چه کسی از ابتدا اعلام کرد که به دلیل خوی استکباری آمریکا به نتیجه این مذاکرات خوشبین نیست آیا جز رهبری آن را فرمودند.

رسایی خاطر نشان کرد: آقای روحانی اگر توافقی شده چرا آقای ظریف با آمریکایی‌ها جلسه می‌گیرد تا برای اجرای توافق به راه حل مشترک برسند. اگر توافق توسط آمریکایی‌ها اجرا می‌شود چرا آقای ظریف التماس می‌کند و آقای سیف از دستاورد تماما هیچ سخن می‌گوید.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: آقای روحانی برجامی که در حال اجراست به هیچ وجه مطابق مجوزنامه مبسوط رهبری نیست و آنچه اجرا می‌شود برجام مطابق خواسته شما و محصول سکوت کمیته نظارت بر اجرای برجام است که در طول ماه‌های گذشته فقط دو جلسه تشریفاتی برگزار کرده است.

رسایی گفت: بدون تعارف آقای روحانی این رفتار شما برای مردم علامت سوال شده است نکند کسانی در اطراف شما به دنبال سوء استفاده هستند و هدفشان خانه نشین کردن امام مسلمین است که اگر چنین باشد آن مسئول تردید نکند که به جای خانه نشینی خانه خرابی خودش ختم ماجرا خواهد بود.

وی افزود: آنچه منتقدان و دلسوزان در توافقنامه ضعیف برجام می‌دیدند در حال تحقق است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: سه سال از عمر دولت روحانی گذشته مشتان آقای روحانی خالی است او همه تخم مرغ‌ها را در سبد مذاکره قرار داده و الان در بن بست اعتماد به غرب گرفتار شده که نه راه پس دارد و نه راه پیش.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار