وزیرامور اقتصاد و دارایی از اجرای طرح جامع مالیاتی در بهمن ماه خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد شفافیت مالیاتی باشیم .

اجرای طرح جامع مالیاتی از بهمن ماه/ حذف داوطلبانه 400 مجوز از سوی سه سازمانبه گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی در پنجمین اجلاس، دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران، مردمی و عدالت‌محور بودن از ویژگی های مهم اقتصاد مقاومتی است، گفت: اصناف ‌یکی از مردمی‌ترین سازمان‌های موجود است که نقش مهمی در توزیع عادلانه دارد.

وی در ادامه گفت: این سازمان با ایجاد 6میلیون شغل در 2میلیون واحد صنفی دارای پروانه کسب توانسته 17 درصد تولید ناخالص کشور را در دست داشته باشد.

طیب‌نیا ضمن تاکید بر لزوم تعامل موثر دولت و جامعه مدنی عنوان کرد: بدون تعاملات لازم با مردم به سمت توسعه یافتگی پیشروی نمی کنیم و در این بین  تشکل‌های صنفی ارکان مهم جامعه مدنی را تشکیل می‌دهند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی اذعان داشت: برای ایجاد بستر و فضای لازم جهت عملکرد موثر بخش خصوصی نیازمند بهبود فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار هستیم.

طیب‌نیا اظهار داشت: برای تسهیل روند صدور مجوزها با دانشگاه‌ها در ارتباط هستیم و این روند در حال مطالعه است.

وی تصریح کرد: با حذف مجوزهای زائد و تسهیل روند شاهد ارتقای رتبه بهبود فضای کسب و کار کشور از 152 به 118 در جهان بوده‌ایم.

طیب‌نیا در خصوص عدالت مالیاتی عنوان کرد: به دنبال گسترش عدالت مالیاتی هستیم و در این راستا اجازه نخواهیم داد حتی حق یک مودی مالیاتی ضایع شود و همچنین اجازه فرار مالیاتی به یک نفر هم نخواهیم داد.

وزیر اقتصاد گفت: بر اساس آمارهای موجود تعداد اظهارنامه‌های تسهیلی از سوی اصناف به دو و نیم میلیون رسیده است. 

وی همچنین در ادامه بیان کرد: طبق مصوبات اخیر شاهد کاهش نرخ مالیاتی از 35 درصد به 25 درصد بوده‌ایم تا با مقاومت کمتری در برابر پرداخت آن مواجه شویم.

طیب نیا در پایان ضمن اعتراض به اینکه تا به امروز سیستم مالیاتی بدون اطلاعات اقدام به اخذ مالیات کرده است، گفت: تا پایان بهمن امسال طرح جامع مالیاتی کشور  به نتیجه نهایی خواهیم رسید که طبق آن اطلاعات از حوزه‌های مختلف به صورت کاملا سیستماتیک و بدون دخالت نیروی انسانی اخذ  و میزان مالیات لازم تعیین می‌شود.

انتهای پیام /

برچسب ها: طیب نیا ، تسهیلات ، مجوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام برید دنبال قاچاق کالا درسه راهی خوی نه اینکه دنبال مالیات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
ایین نامه اجرایی مالیاتی هارابعدازتصویب به دیوان عدالت اداری.مجلس وشورای نگهبان نشان دهیددروضعیت رکودبهترهست ازقاچاقچیهامالیات گرفته شودکه ضدتولیدوکارافرینی هستن نه ازپفک فروش.نانواولبنیاتی هاوغیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
چقدر پول تو بازار جابجا میشه؟شما چقدر مالیات میگیرید؟از کارمند چقدر مالیات میگیرید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
فقط بزا کارمندای دولت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
هنر شما همینه فقط خالی کردن جیب ضعفا .
Germany
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
هنر شما همینه فقط خالی کردن جیب ضعفا.
آخرین اخبار