مدیران شرکت های خارجی معتقدند: با توجه به لغو تحریم ها و وجود بازار بکر ایران، زمینه برای برقراری ارتباط با این کشور فراهم شده است.

فیلیپ نادورنیک مدیر فروش یک شرکت هلندی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ارزیابی  بازار کشور اظهار داشت: ایران به دلیل  داشتن نیروی ماهر و باتجربه و موقعیت استراتژیک جغرافیایی می تواند بازار خوبی برای کشورهای منطقه باشد به طوری که ایران در شرایط سخت تحریم توانست به پیشرفت خود ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از دستگاههای تولید کشور در دوران تحریم از کار افتاده بودند گفت: این مانع نتوانست جلوی تعمیر این قطعات را بگیرد و جوانان ایران با تکیه بردانش خود توانستند بسیاری از تجهیزات مورد نیاز را بازسازی کنند. بنابراین همین امر باعث شد که کشورهای خارجی در دوران پسابرجام، سعی در افزایش مراوداتمان با ایران را داشته باشند.

همچنین آندریانس فرانک رونه مدیر فروش یک شرکت نیوزیلندی بیان کرد: در دوران تحریم به دلیل مشکلات متعدد نحوه انتقال پول و واردات کالا توسط واسطه ها و دلالان انجام می شد و این موضوع، عرصه را برای حضور بیشتر تنگ کرده بود.

وی تاکید کرد: با توجه به لغو تحریم ها، برقراری ارتباط با کشور ایران در دوران پسابرجام، گسترش می یابد به طوری فعالیت های ما در راستای ساخت ماشین آلات صنعتی با ایران افزایش پیدا می کند.

همچنین راس جری مدیر عامل یک شرکت نیوزلندی گفت: بازار ایران برای فروش کالاهای خارجی، بسیار بکر است اما مشکلات قراردادی برای واردات کالا و عوارض گمرکی بالا، شرایط واردات را کمی سخت کرده است.

وی در ادامه اذعان کرد: این شرکت در پی تعمیرات تخصصی پالایشگاه، فعالیت می کند و از طریق انقال دانش خواهان استفاده از نیروی کار ایرانی است.

جری در پایان تصریح کرد: در دوران تحریم نیز همکاری خود را با ایران قطع نکردیم و تمام تلاش خود را در دوران پسابرجام  برای انحصاری کردن بازار ایران خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
شرکت جی ام پی آلمان مجری طرح مترو فرودگاه امام خمینی تهران
آخرین اخبار