نماینده مردم اردکان گفت: وظیفه همه ماست بیشتر به اعتدال فکر کنیم تا به افراط و بیشتر به منافع ملی فکر کنیم تا منافع شخصی.

مجلس آینده باید به اعتدال و عقلانیت بهای بیشتری دهد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس ضمن تبریک روزهای پاسدار و جانباز و گرامیداشت یاد شهدای اخیر مدافع حرم در سوریه اظهار کرد: باید از حضور 80 درصدی همشهریان خود در انتخابات و همچنین از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این حماسه بزرگ اخیر تشکر کنم.

وی ادامه داد: سفر رئیس جمهور در روزهای آخر سال گذشته به استان ما و اعلام سریع رویکردها و اتخاذ تصمیم‌های امیدبخش، اسباب رضایتمندی شهروندان را فراهم آورد و امیدوارم در تسریع تخصیص منابع مالی موجبات اجرای هرچه سریعتر آنها را فراهم سازند.

تابش با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود اظهار داشت:باید روند انتقال خط آب شرب شهرهای استان یزد به دلیل کیفیت نامطلوب آب موجود تسریع شود. یکی از مشکلات دیگر خشکسالی است که از مسئولان خواهش دارم هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی کنند.

نماینده مردم اردکان درخصوص بافت‌های تاریخی حوزه انتخابیه خود گفت: لازم است اعتباراتی برای بازسازی بناهای تاریخی تخصیص یابد.

محمدرضا تابش ادامه داد: لازم است هرچه سریعتر تمهیداتی برای وضعیت رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی در استان اندیشیده شود. برای نمونه یادآور می‌شوم در استان یزد 3473 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری می‌باشند که از این تعداد 1992 واحد فعال هستند.

نماینده مردم اردکان درخصوص رکود در بازار مسکن نیز گفت: حدود 74 میلیون متر مربع کاشی در 55 واحد کاشی سرامیک استان دپو شده است اما لازم می‌دانم در باب مهمترین مسائل پیش روی کشور به چند مسئله اشاره کنم، بی‌شک برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی رخدادی بزرگ در مسیر توسعه همه جانبه کشور بود.

تابش ادامه داد: همخوانی معنادار رأی مردم در مرحله اول و دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین همخوانی این دو با انتخابات ریاست جمهوری سال 92 حاکی از تحولات پردامنه‌ای است که در سطوح مختلف جامعه ما رخداده است باید پیام این تحول را دریابیم و به آن تمکین کنیم. خواست عمومی اصلاح و تحول در جامعه است.

وی در خصوص انتظارات مردم از مجلس دهم گفت: مردم انتظار دارند مجلس آینده به اعتدال و عقلانیت بهای بیشتری دهد. اگر مجلس نهم توانست مجموعا در پیشبرد سیاست‌های تنش‌زدایی دولت و رفع تحریم از کشور کمک کند امروز وقت بیش رفتن از سطح برجام و کمک به دولت برای تحقق سیاست‌های داخلی رسیده است. باید تمام نهادهای نظام در کنار یکدیگر برای مبارزه با فساد و بازگشت قانون به یکدیگر کمک کنند.

محمدرضا تابش تصریح کرد: در حال حاضر باید بیشتر به حل مسائل کشور چون مسائل محیط زیستی، تأمین آب کافی برای کشور و همچنین مبارزه با فساد فکر کنیم. وظیفه همه ماست بیشتر به اعتدال فکر کنیم تا به افراط و بیشتر به منافع ملی فکر کنیم تا منافع شخصی، و خلاصه اینکه ایرانمان را از یاد نبریم چون فرصت‌ها برای ترمیم اشتباهات دیر بدست می‌آید اما زود از دست می‌رود.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار