مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی زنجان از تأسیس شرکت هلدینگ تخصصی صادرات و شرکت تخصصی بازرگانی محصولات کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این شرکت‌ها نوع کشت محصولات به چالش کشیده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ،صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان؛ عبدالله جعفری اظهار کرد: مسئولیت شرکت هلدینگ تخصصی بر عهده اتاق بازرگانی بوده و هم‌اکنون در مرحله انتشار فراخوان است و پیگیری‌های لازم برای تاسیس شرکت تخصصی بازرگانی نیز در حال انجام است.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: با راه‌اندازی شرکت‌های تخصصی هلدینگ و بازرگانی محصولات کشاورزی تجار و صادرکنندگان با شناسایی بازار محصولات مختلف، با کشاورزان قرارداد کشت محصول خاص را می‌بندند.

جعفری اهمیت بازاریابی اصولی و به موقع محصولات کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: در حقیقت با فعالیت شرکت‌های مذکور مشکل بازاریابی محصولات در استان زنجان برطرف شده و بهره‌برداران حوزه کشاورزی دغدغه‌ای در این زمینه نخواهند داشت.

این مسئول بیان داشت: متاسفانه عدم آشنایی و توانمندی بهره‌برداران بخش کشاورزی با شیوه‌های بازاریابی محصولات تولیدی خود مشکلات عدیده‌ای را برای آن‌ها به وجود آورده به طوری که این امر کاهش سودآوری و تحمیل هزینه‌های سنگین برای این قشر را به دنبال داشته است.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی شرکت‌های فوق زمینه ارتباط مستقیم تجار و صادرکنندگان با تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در استان زنجان را فراهم کرده و دیگر این‌طور نخواهد بود که کشاورز بعد از تولید به فکر بازاریابی و فروش محصول خود باشد.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تاسیس شرکت‌های تخصصی هلدینگ و بازرگانی محصولات کشاورزی در این استان گام موثری در راستای رونق صادرات کشاورزی محسوب می‌شود، تصریح کرد: صادرات محصولات کشاورزی در زنجان طی سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ رشد قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.