کاهش 10 درصدی سرمایه گذاری داخلی/ نرخ ارز باید واقعی شود

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: نسبت سرمایه گذاری داخلی از 38.2 درصد درسال 2012 به 29.7 درصد در سال 2015 رسیده که بیانگر کاهش 10 درصدی سرمایه گذاری طی مدت سه سال است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران صبح امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: صندوق بین المللی پول در سال جاری  رشداقتصادی کشور را بین 4 الی 4.5 درصد پیش بینی کرده است.

وی افزود: برخی کارشناسان داخلی این رشد را حدود 5 درصد پیش بینی کرده اند که به نظر می رسد 3 درصد آن برای نفت و 2 درصد متعلق به بخش های دیگر است.

وی با اشاره به اینکه استمرار رشد اقتصادی مسئله مهمی است،افزود: برای تحقق این هدف بایستی اصلاحات ساختاری اتفاق بیفتد.

خوانساری در ادامه به عقب ماندگی سیستم بانکی کشور اشاره کرد و بیان کرد: نظام بانکی کشور از مهم ترین بخش های اقتصادی کشور به شمار می رود و نیاز به اصلاح دارد چرا که در سال های گذشته عقب ماندن سیستم بانکی  از بازار های بانکی جهان  مشکلاتی را به همراه داشته به طوریکه با برداشته شدن تحریم ها هم نتوانسته با بانک های خارجی ارتباط برقرار کند.

وی افزود:تنظیم نرخ ارز مهم ترین عامل اثر گذار بر شاخص اقتصاد مقاومت پذیر  به شمار می رود بایستی اصلاحات نرخ ارز را در اولویت قرار داده و همواره به سمت و سوی نرخ ارز واقعی حرکت کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد:ننسبت سرمایه گذاری داخلی از 38.2 درصد درسال 2012 به 29.7 درصد در سال 2015 رسیده که بیانگر کاهش 10 درصدی سرمایه گذاری طی مدت سه سال است.

وی با اشاره به دلایل افت سرمایه گذاری بیان کرد: افت قیمت نفت و ضعیف شدن بخش خصوصی از جمله دلایل کاهش سرمایه گذاری در اقتصاد است که همواره برای حل این مشکل جذب سرمایه گذاری بهترین گزینه است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار