بخشدار بخش مرزی آشار گفت: عمده‌ترین مشکل بخش آشار نداشتن منابع آبی در سفرهای زیرزمینی این بخش است که بیش از 50 روستا و آبادی در بخش آشار فاقد آب شرب بهداشتی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ پیرمحمد ناروئی جلسه بررسی مشکلات آب شرب بخش آشار از توابع شهرستان مهرستان ، افزود: کمبود بارش و نزولات آسمانی باعث شده منابع آبی به سطح پایین برسد.
وی ضمن اشاره به صرفه‌جویی در مصرف آب ادامه داد: ایجاد طرح‌های آبخیزداری در نقاطی که باعث افزایش منابع آبی می‌شوند در دستور کار قرار گیرد.
 
معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: افرادی که فاقد کنتور آب شرب هستند نسبت به کنتورگذاری اقدام کنند تا صرفه‌جویی و عدالت متوازن باشد.
نصرالله چاری بیان کرد: مشکل کمبود آب شرب در بخش آشار خصوصا در مرکز بخش بیش از چندین سال است ادامه دارد و روزانه 900 متر مکعب از چاه آب شرب مرکز بخش آشار استخراج می‌شود.
وی با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار این اداره قرار دارد، افزود: کل روستاهای فاقد آب شرب بالای 20 خانوار توسط مشاور در حال مطالعه هستند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار