معاون امور دانشجویی دانشگاه تهران از نحوه برخورد کمیته‌های انضباطی با دانشجویان خبر داد.

حسن به نژاد معاون امور دانشجویی دانشگاه تهران در گفت و گو باخبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت صدور احکام انضباطی  دانشجویان تنها از طریق شوراهای انضباطی صورت می گیرد و سایر نهاد ها یا مسئولان دانشگاه جز در مقام اجرای احکام صادر شده از سوی کمیته‌های انضباطی مجاز به صدور یا اجرای مفاد هیچ یک از تنبیهات انضباطی نیستند. 

معاون امور دانشجویی دانشگاه تهران اظهار داشت: خوشبختانه دانشجویان دانشگاه تهران که از نخبگان جامعه هستند همواره در حفظ میثاق دانشگاهی تلاش کرده و در ارتقای جایگاه علمی و فرهنگی دانشگاه تهران اهتمام ورزیده و نیازمند برخورد های قانونی در مقابل تخلفات دانشجویی نیستند.

وی در ادامه در خصوص نحوه  اعتراض دانشجو به آرای صادره گفت:نحوه اعتراض دانشجو به آرا صادره و تخفیف یا تشدید، احکام موضوع ماده آیین نامه انضباطی است و شورای انضباطی دانشگاه موظف است پس از تحقیقات لازم و ملاحظه آخرین دفاعیه دانشجو حداکثر ظرف یک ماه حکم تجدید نظر را صادر کند.

به نژاد در خصوص تخلفاتی مانند عدم رعایت پوشش اسلامی گفت :عدم رعایت پوشش اسلامی و  و آرایش مبتذل به یکی از تنبیهات مندرج در بندهای شیوه نامه منجر می شود. 

معاون امور دانشجویی دانشگاه تهران اضافه کرد :بر اساس نحوه رسیدگی و صدور احکام که در شیوه نامه کمیته های انضباطی ذکر شده،دانشگاه ها می توانند به تمامی گزارش های رسیده در مورد دانشجویان از سوی هر یک از اشخاص در در داخل دانشگاه رسیدگی کنند.

وی افزود :همچنین مواردی مانند جرح،ضرب و شتم، جعل امضا استادان  یا مسئولان دانشگاه، سرقت اموال و یا کلاهبرداری از اشخاص دانشگاه نیز شامل مجازات است.

به نژاد در پایان یادآور شد: با توجه به اهمیت سلامت معنوی و ظاهر فضاهای علمی آموزشی و پژوهشی کشور،کمیته های انضباطی در راستای پاسداری از جایگاه رفیع دانشگاه و کمک به سالم نگهداشتن محیط های آموزشی و پژوهشی دانشگاهیان تشکیل می شود.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
ostad haa chi?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
تقلب در امتحانات پایانترم دانشگاه آزاد, استفاده از ماشین حساب مهندسی با قابلیت برنامه نویسی, فرمول نویسی در امتحانات, رد و بدل کردن برگه سفید در امتحان, حضور فرد دیگری سر جلسه امتحان به جای خود دانشجو
آخرین اخبار