سخنگوی وزارت امور داخله کشور می گوید که گروه های جنگی از جمله طالبان، شبکه حقانی، داعش و القاعده با هم نزدیک شده و در برابر نیروهای نظامی کشور می جنگند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،آقای صدیقی که امروز( دوشنبه) در نشست خبری مشترک با سخنگوی وزارت دفاع ملی کشور در کابل صحبت می کرد، گفت: تمامی مسئولیت فرماندهی طالبان را حقانی به عهده گرفته و گروه های حقانی، القاعده این ها همه یکی هستند اما با نام‌های متفاوت و شبکه‌های متفاوت.

صدیقی گفت که با شکست طالبان و کشته شدن شماری از اعضای ارشد این گروه، شبکه حقانی با طالبان نزدیک شده است و به باور صدیقی یکجا شدن این گروه یک تهدید است.

همچنان دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی کشور در این نشست خبری گفت که عملیات نظامی شفق از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور با موفقیت به پیش می رود و تا کنون دستآورد های چشم گیری داشته است.

آقای وزیری گفت که در نتیجه عملیات شفق برنامه های جنگی طالبان در نقاط مختلف کشور خنثا شده و تا کنون چندین عضو ارشد این گروه کشته شده اند.

وزیری گفت، جنگ در ولایت هلمند جریان دارد اما تمامی حمله های طالبان در این ولایت با شکست روبرو شده است.

به گفته وزیری، ولایت های قندوز، هلمند و ننگرهار در سطح بالای تهدیدات امنیتی قرار دارد اما تحرکات طالبان چالش بزرگ به نیروهای امنیتی نیست.

او تاکید کرد که ولایت هلمند به زودی تصفیه شده و تغییراتی در سطح این ولایت رونما خواهد شد.
عملیات نظامی شفق از جمله برنامه بزرگ جنگی حکومت در سال جاری است، در کنار عملیات شفق نیروهای امنیتی و دفاعی کشور عملیات های شبانه نیز انجام می دهند.

با این حال وزیری گفت: هر شب از یک تا پنج عملیات شبانه در سراسر کشور انجام می شود و نتایج خوبی در پی دارد، در نخست هدف مشخص می شود و سپس نیروهای قوای خاص عملیات شبانه خود را آغاز می کنند.

او گفت که چرخ بال‌های مخصوص عملیات های شبانه در اختیار ارتش قرار دارد؛ اما در عملیات ها از ناتو مشوره گرفته می شود.

در همین حال صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله کشور در نشست خبری امروز گفت: پولیس در ولایت هلمند شامل عملیات های نظامی است و در ولسوالی های خانشین، ناوه و ناد علی در حال جنگ با طالبان قرار دارند.

آقای صدیقی گفت که از آغاز سال جدید خورشیدی تا کنون شمار زیادی از فرماندهان و افراد کلیدی طالبان کشته شدند و همچنان ۵ فرد مشهور این گروه در دو ولایت تلاش داشتند که با استفاده از چادری زنانه، فرار کنند؛ اما از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند".

ایجاد کمیسیون ویژه برای مبارزه با جرایم

او گفت که از اول ماه حمل تاکنون ۵۵۰ نفر در پیوند به قضایایی مختلف در شهر کابل بازداشت شده اند. 

او گفت که از اول ماه حمل تاکنون ۵۵۰ نفر در پیوند به قضایایی مختلف در شهر کابل بازداشت شده اند.


سخنگوی وزارت داخله کشور گفت که یک کمیسیون ویژه به منظور مبارزه بیشتر با جرایم جنایی در کابل، به ریاست وزیر امور داخله ایجاد شده است.

صدیقی گفت: برای بررسی بیشتر جرایم و مبارزه با آن یک کمیسیون ویژه به ریاست تاج محمد جاهد، وزیر داخله ایجاد شده است."

او گفت که از اول ماه حمل تاکنون ۵۵۰ نفر در پیوند به قضایایی مختلف در شهر کابل بازداشت شده اند.

این در حالی است که در این اواخر جرایم جنایی از جمله آدم ربایی در کابل افزایش چشمگیری داشته است.

همچنان وزارت امور داخله اعلام کرده بود که در صورت وقوع جرایم جنایی در کابل و ولایات، وظایف مسوولان حوزه ساحات مربوطه به حالت تعلیق در آمده و یا هم این افراد از وظیفه سبک دوش خواهند شد

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، طالبان ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.