حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی مهدوی راد دبیر جایزه کتاب سال گفت: خانه کتاب نقشی در تغییر محل برگزاری این نمایشگاه ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی مهدوی راد در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن طرح این مبحث که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک حادثه بزرگ و مثبت فرهنگی است، گفت: هر چند که در روزهای اخیر ادعاهایی مبنی بر نقش خانه کتاب و مدیر عامل این نهاد فرهنگی در تغییر محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران مطرح شده؛ اما باید بگویم خانه کتاب نقشی در این تغییر مکان نداشته. آنگونه که من می‌دانم در ماه‌های اخیر شهرداری تهران، پیشنهادی با محوریت جابه‌جایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به شهر آفتاب داده بود و سپس اعلام کرده بود که تا زمان برگزاری این نمایشگاه، همه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: هر آنچه درباره جابه‌جایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام شده، به معنای توافقات میان معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و  شهرداری تهران است و نهادی مانند خانه کتاب نقشی در آن نداشته است.

مهدوی راد در ادامه اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تهران یک حادثه بزرگ و مثبت فرهنگی است که میزان موفقیت آن ارتباطی با مکان برگزاری‌اش ندارد؛ زیرا مردمی که زمان کافی برای خرید کتاب از کتاب فروشی‌های شهرهای مختلف را ندارند به این نمایشگاه می‌آیند و کتاب‌های مورد نظر خود را از آن تأمین می‌کنند. پس نمی‌توان گفت شهر آفتاب باعث کاهش مخاطبان نمایشگاه کتاب شده است.



انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.