رئیس فدراسیون صنایع هنگ كنگ گفت: این فدراسیون برای همكاری با شركت پالایش نفت اصفهان علاقه مند است و در این زمینه عزم جدی دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از روابط عمومی شركت پالایش نفت اصفهان، دانیل چنگ در جریان بازدید از این شرکت افزود: برای توسعه روابط و تقویت همكاری های راهبردی با جمهوری اسلامی ایران بسیار علاقه مندیم و توافق هسته ای زمینه تقویت این همكاری ها را فراهم كرده است. 

وی تصریح كرد: این بازدید، شروع همكاری فدراسیون صنایع هنگ كنگ با شركت پالایش نفت اصفهان است. 

همکاری فدراسیون صنایع هنگ کنگ با شركت پالایش نفت اصفهان

مدیر كالای شركت پالایش نفت اصفهان نیز با بیان اینكه به دنبال توافق هسته ای و اجرایی شدن برجام، فصل جدیدی در روابط بین المللی ایران بویژه در زمینه اقتصادی آغاز شده است، افزود: شركت پالایش نفت اصفهان بزرگترین شركت پالایشی ایران در زمینه تنوع تولید محصولات نفتی است.
 
مجید شهسواری اضافه كرد: خوشبختانه این شرکت پس از واگذاری به بخش خصوصی از سال 1387 توانسته است با موفقیت فرآورده های تولیدی خود را در بازار بورس به فروش برساند.

وی گفت: این شركت 23 درصد فرآورده نفتی كشور را تولید می كند و با راه اندازی كامل مجتمع بنزین سازی كه در سال گذشته به بهره برداری رسید، روزانه 5/8 میلیون لیتر بنزین یورو 4 عرضه می كند.
 
مدیر كالای شركت پالایش نفت اصفهان تصریح كرد: هنگ گنك می تواند از این فرصت جدید بخوبی استفاده كند و با توجه به اینكه یكی از آزادترین اقتصادهای جهان را دارد ما نیز مشتاقیم كه با فدراسیون صنایع هنگ كنگ همكاری دو سویه داشته باشیم.

بازدید اعضای فدراسیون صنایع هنگ كنگ از شركت پالایش نفت اصفهان در پی اجرایی شدن برجام و شرایط پسا تحریم انجام شد. 

این بازدید به منظور تقویت روابط و گسترش تعاملات طرفین درزمینه های اقتصادی، بانكی و آشنائی این هیات با فعالیت های شركت پالایش نفت اصفهان صورت گرفت. 

شركت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی از سال 1358 آغاز كرده است و اكنون حدود 22 درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز كشور را تولید می كند.

ایـن شركت در منطقه ای با مساحت 340 هكتار در شمال غربی اصفهان واقع شده و ظرفیت تولید این پالایشگاه 375 هزار بشكه در روز است. 

میزان مصرف روزانه بنزین در كشور حدود 71 میلیون لیتر است كه 21 میلیون لیتر آن بنزین یورو 4 است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.