سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از حضور رئیس بانک مرکزی در جلسه امروز عصر کمیسیون متبوع خود خبر داد.

رئیس بانک مرکزی میهمان جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی/ برگزاری جلسه با هدف راستی‌آزمایی
نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان از حضور ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی در جلسه عصر امروز کمیسیون مطبوع خود خبر داد.

نماینده مردم ممسنی با اشاره به اینکه این جلسه در راستای راستی‌آزمایی سوئیفت و گشایش‌های مالی در رابطه با برجام برگزار می‌شود گفت: کمیسیون امنیت ملی بر اساس وظیفه‌ای که صحن علنی بر عهده آن گذاشته و باید گزارشی را هر شش ماه ارائه کند جلساتی را علاوه بر مسئولان وزارت امور خارجه، نشست‌هایی را هم با دیگر مسئولان برگزار می‌کند تا اطلاعات لازم را جمع‌آوری کند.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز می‌خواهیم جنبه اقتصادی برجام را مورد ارزیابی قرار دهیم.

شفیعی با تاکید بر اینکه  بزرگترین نقطه ضعف برجام سوئیفت است بیان داشت: هدف ما از دعوت سیف آن بود که تا در مورد همه آنچه در سفر وی به نیویورک و سخنانی که مطرح شد را در این جلسه بررسی کنیم زیرا معتقدم ضرورتی ندارد که ظریف و یا عراقچی آنقدر بر روی موضوع سوئیفت‌ها تاکید کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ضمن اشاره به حضور معاون بانک مرکزی در جلسات قبل این کمیسیون نیز خاطرنشان کرد: تحریم‌ها بر روی کاغذ لغو شده اما به لحاظ مسائل فنی باقیمانده و اکنون بانک‌های بزرگ جهانی نگرانند و برای بازگشایی سوئیفت اعتماد نمی‌کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شفیعی ، سخنگوی ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.