عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان گفت: خاك به عنوان یكی از مهمترین عناصر حیاتی مورد نیاز انسان، گیاه و حیوان در جای خود ارزش و اهمیت خاصی داراست و بهره برداری نادرست از خاك برای تهیه مصالح ساختمانی ضایعات زیادی به اكوسیستم های زیست محیطی وارد كرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان؛،دكتر غلامرضا میری افزود: تشدید روند استفاده از خاك برای تهیه آجر و عمومیت یافتن آن در كارهای ساختمانی به دلیل سادگی تكنیك، ارزانی و سهولت مصرف موجب شده است كه ضایعات زیست محیطی فراوانی در نتیجه بهره برداری بی رویه آن بویژه در حاشیه شهرها به وجود آید.

وی ادامه داد: صرف نظر از اینكه تا كنون در ترمیم و بازسازی خاك اقدامی انجام نشده است در سال های اخیر از موجودی ناچیز آن در كشور نیز به سرعت كاسته می شود.

وی تصریح كرد: مصرف خاك بر ای تهیه مصالح ساختمانی بویژه آجر در حاشیه شهرها به پیدایش چشم اندازهای نا به هنجاری به صورت زمینهای گسسته منجر شده است.

وی بیان كرد: ضایعات زیست محیطی كه حاصل عملكرد انسان در محیط است با سرعت و شدت بیشتری در حال گسترش است كه امروزه جلوگیری از آن در صدر برنامه ها و سیاست های حفاظت محیط زیست دولت های جهان قرار دارد.

انتهای پبام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار