رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد:

نمایندگان 75 کشور جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم حضور می‌یابند

سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب، یک امت» در مصلی بزرگ تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در نشست خبری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم که صبح امروز 20 اردیبهشت در سازمان اوقاف برگزار شد، اظهار داشت: قرآن یکی از نعمت‌هایی است که به زندگی بشر نورانیت بخشیده و راه را برای او نمایان می‌سازد. 

وی افزود: قرائت قرآن باید همیشه مورد توجه قرار بگیرد چرا که این کتاب زندگی و هویت بشر را به صورت مستقل مورد توجه قرار داده است.

محمدی عنوان کرد: یکی از برنامه های اصلی مدیران ترویج فرهنگ قرآن و مطرح کردن معارف آن بوده که بیشتر مسئولان توجه لازم را به این امر داشته‌اند.

وی بیان کرد: دشمنان اسلام و قرآن یکی از برنامه های اصلی خود را مبارزه و مقابله با این کتاب آسمانی قرار داده اند، اما این قرآن‌سوزی ها و اهانت‌ها تنها جایگاه والای قرآن را به اثبات رسانده است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در رابطه با سابقه تاریخی محافل قرآنی گفت: برخی کشور های اسلامی سوابق تاریخی بیشتری نسبت به ایران  در خصوص پرداختن به قرآن دارند، اما  ما هم با توجه به سابقه کم توانسته‌ایم قاریان برجسته و حافظان نخبه‌ای را پرورش داده و رتبه‌های عالی بین المللی کسب کنیم.

وی افزود: امسال سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب، یک امت» در مصلی تهران برگزار می‌شود.

محمدی خاطر نشان کرد: این مسابقه 22 الی 28 اردیبهشت با حضور 32 کشور از قاره آفریقا، 23 کشور از آسیا، 20 کشور از اروپا،  2 کشور از قاره آمریکا و یک کشور از اقیانوسیه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: 130 نفر شرکت‌کننده در این مسابقات حضور خواهند داشت که 57 حافظ کل، 57 قاری و 16 نفر حافظ روشندل با هم به رقابت خواهند پرداخت.

هیئت داوران سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم معرفی شدند

دبیر سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: 17 داور مدیریت مسابقه را بر عهده داشته که 10 داور خارجی از کشورهای اردن، عراق، سوریه و لبنان و 7 داور ایرانی 5 نفر هیئت رئیسه برای نظارت و هماهنگی در این مسابقات حضور دارند.

وی افزود: نمایندگان ایران در این مسابقات حامد ولی‌زاده از آذربایجان غربی و مجتبی سردخانی از خراسان رضوی بوده و در بخش روشن‌دلان نماینده کشورمان عبدالغفور جوهرچی از خراسان رضوی هستند.

رئیس اوقاف و امور خیریه کشور در رابطه با برنامه‌های جانبی مسابقات گفت: برنامه‌هایی مانند نمایشگاه محصولات قرآنی، هشتمین نمایش تجلیل از بانوان قرآنی، رونمایی از فراخوان پژوهش‌های قرآنی با محوریت قرآن و فرهنگ انقلاب اسلامی، رونمایی از پوستر جشنواره ملی قصه‌های قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی در تهران و استان‌های همجوار، آموزش علاقمندان به برنامه‌های قرآنی توسط اساتید برجسته کشور، برگزاری مسابقات ویژه روشن‌دلان جهان اسلام با حضور 20 نماینده  از کشورهای مختلف از دیگر برنامه های سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم است.

محمدی یادآور شد: سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌های فرهنگی متنوعی را برای شرکت کنندگان در مسابقات درنظر گرفته که حضور در حرم امام برای ادای احترام، حضور در حسینیه جماران با موضوع دفاع مقدس، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و تاریخی و دیدار با مقام معظم رهبری از جمله آن است.

وی در رابطه با شعار روزهای برگزاری مسابقات خاطر نشان کرد: روزهای مسابقات به ترتیب با شعار یک امت در سوگ یک فاجعه، یک امت یک کتاب، یک امت یک رسول، امت قرآنی بیداری اسلامی، بانوان قرآن طلایه داران انس با قرآن، مقاومت اسلامی حکومت قرآنی و یک کتاب یک امت نامگذاری شده‌اند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار